سازمان نظام مهندسی

اطلاعیه شیوه ارجاع نظارت در پاسخ به سوالات اعضای دارای پروانه جدید

01:461.7K

 

با توجه به اینکه در خصوص نحوه ارجاع کارهای نظارتی، شورای مرکزی و وزارت راه و شهرسازی تا کنون شیوه نامه ی واحدی را به صورت کشوری ابلاغ نکرده است بنابراین این مهم وفق شیوه نامه ای که نظام مهندسی تعیین می نماید، اجرایی می شود.
این امر در استان خوزستان همانند سایر استان ها بر اساس شیوه نامه های داخلی و به دو روش درصد مانده ( در شهرستان ها ) و امتیاز بندی ( اهواز ، آبادان و ماهشهر ) اجرا می گردد.
با توجه به محاسن و معایب هر روش ، یکی از پارامترهای تاثیر گذار و مهم در آن سابقه کار و تجربه است . همانگونه که استحضار دارید قانون و آیین نامه به دوره کارآموزی، کسب دانش و انتقال تجربه تاکید داشته است .
در روش امتیاز بندی ، سابقه کار در محاسبات امتیازی در چند پارامتر لحاظ شده است (امتیاز پایه نظارت که بر اساس پایه نظارت از ۳ و ۲ و۱ به ترتیب ۸، ۱۲و۱۶ میباشد.امتیاز تجربه ناشی از نظارت گروههای ساختمانی‌ که برای گروه الف ۱ ، گروه ب ۲ گروه ج ۳ و گروه ج ویژه و د ۴ امتیاز لحاظ شده.برای سابقه از پروانه بر اساس سال اخذ پروانه تا ۱۰ درنظر گرفته شده. همچنین امتیاز پایه طراحی برای پایه ۳ (۵/.) پایه ۲ (۱/۵) و پایه ۱ (۲) لحاظ شده است.مهندسان با ورود به بخش مربوطه در کارتابل مهندسی می توانند امتیاز مربوط به سابقه فعالیت حرفه ای و تاثیر آن را مشاهده نمایند. ( اهواز ، آبادان و ماهشهر)
لکن در روش درصد مانده، این امر برای ایجاد سابقه حرفه ای پیش بینی شده که کسر ۲۰ درصد تعیین گردیده است . لازم به ذکر است که به صورت فصلی و تا پایان هر سال با افزایش سابقه حرفه ای افراد ، این درصد به ایشان بازگردانده می شود.

لینک کوتاه
https://www.khzceo.ir/?p=33974

دیدگاه ها بسته شده اند.

دیدگاه ها بسته شده اند.