نظام مهندسی

افزایش ایمنی و کاهش آسیب پذیری شبکه داخلی سازمان

01:0082.5K

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان، سرپرست فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان از افزایش ایمنی شبکه داخلی سازمان و کاهش آسیب پذیری زیر ساخت  ناشی از حمللات سایبری خبر داد.

مهندس نیک سرشت ضمن بیان این خبر گفت: با توجه به افزایش هشدار های امنیتی دریافتی مبنی بر احتمال حملات سایبری خارجی به دیتا سنتر های ایرانی، جداسازی شبکه داخلی سازمان از سرویس اینترنت صورت گرفت. در این راستا ، با بکاگیری تجهیزات زیر ساختی جدید ، دسترسی کاربران سازمان به اینترنت از طریق شبکه  خصوصی مجازی VPN و بصورت محدود صورت می گیرد و در زمان این اتصال کلیه دسترسی های شبکه ای سازمانی غیر فعال می گردد.

وی افزود: در فاز اول، با توجه به اهمیت موضوع ابتدا VPN دسترسی های کارمندان به اینترنت بیرونی برقرار شد و در فاز بعدی کارمندان سطح استان جهت اتصال صرفا از طریق VPN می توانند متصل شوند.

سرپرست فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان  تصریح کرد: فاز دوم این طرح توسط واحد انفورماتیک و بصورت کامل انجام شده است و از ابتدای آذر ماه ۱۳۹۹ دسترسی به سامانه ها صرفا از این طریق برای کارمندان مقدور خواهد بود. لذا کارکنان و مدیران دفاتر نمایندگی جهت جلوگیری از هرگونه خلل در کارهای جاری سازمانی ، قبل از تاریخ مذکور نسبت به فعال سازی و بکارگیری VPN اقدام نمایند.

لینک کوتاه
https://www.khzceo.ir/?p=28964

دیدگاه ها بسته شده اند.

دیدگاه ها بسته شده اند.