سازمان نظام مهندسی

اولین جلسه هیات رئیسه سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان با مدیران اجرایی دفاتر نمایندگی

06:221.4K

 

اولین جلسه هیات رئیسه سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان با مدیران اجرایی دفاتر نمایندگی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان، در این جلسه دکتر کورش خواجوی (رئیس)، مهندس فیروز غلامی (نایب رئیس اول)، مهندس محمدعلی نوراله (نایب رئیس دوم)، مهندس محمدعلی عبداله پور (دبیر) و مدیران اجرایی دفاتر نمایندگی حضور داشتند.

سازمان نظام مهندسی
سازمان نظام مهندسی

دکتر کورش خواجوی با بیان اینکه برگزاری نشست هایی این چنین در کارایی و ثبات سازمان بسیار تاثیرگذار است اظهار کرد: از مشارکت دفاتر نمایندگی در برگزاری هرچه بهتر انتخابات هشتمین دوره هیات مدیره کمال تشکر و قدردانی را دارم و هیات مدیره منتخب انتظار همیاری و همکاری بیش از پیش از مدیران اجرایی دفاتر نمایندگی را دارد.

وی با بیان اینکه هدف ما تامین مسکن ایمن برای مردم در جهت حفاظت از جان و مال آن ها است خاطر نشان کرد: حضور نظام مهندسی ساختمان در کلیه شهرستان ها نقش بی بدیلی را در ارتقا کیفیت ساخت و ساز و استحکام ساختمان ها ایفا کرده است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان ضمن تجلیل و قدردانی از هیات مدیره های ادوار، عنوان کرد: در این دوره از هیات مدیره تصمیم داریم که دستاوردهای هیات مدیره های قبل را توسعه و گسترش داده و در بهبود آن ها کوشا باشیم.

وی نیروی انسانی را یک سرمایه برای هر سازمان و ارگانی بیان کرد و گفت: ساختار سازمانی را اصلاح و نظام رتبه بندی، ارزش گذاری و ارزیابی پرسنل را تدوین و اجرا می نماییم.

خواجوی در رابطه با آموزش پرسنل اظهار کرد: همه کارکنان سازمان باید دوره های آموزش عمومی و تخصصی را بگذرانند زیرا حرف اول و آخر توسعه را، آموزش می زند، بنابراین یک آموزش برنامه ریزی شده و مدون را در خصوص قانون نظام مهندسی، مبحث دوم مقررات ملی ساختمان و… جهت پرسنل در نظر داریم.

سازمان نظام مهندسی
سازمان نظام مهندسی

وی با تاکید بر لزوم تعامل با ارگان و دستگاه های اجرایی مرتبط با ساخت و ساز از جمله شهرداری ها، استانداری، اداره کل راه و شهرسازی و… تصریح کرد: در رابطه با اجرایی شدن و توسعه مواردی مانند طرح اقدام ملی مسکن، جهش تولید مسکن، مجریان ذیصلاح و صدور شناسنامه فنی و ملکی باید از کلیه پتانسیل ها و ظرفیت های درون سازمانی و برون سازمانی استفاده نماییم. همانطور که حضور مجریان ذیصلاح در پروژه های ساختمانی، جلوگیری از فرار ظرفیت های مهندسی و … بدون همکاری این دستگاه های اجرایی تحقق نمی یافت.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان ادامه داد: سلامت کاری و رعایت عدالت از دیگر اهداف هیات مدیره دوره هشتم است که با رعایت قوانین به سوی تقسیم عادلانه خدمات مهندسی پیش می رویم .

سازمان نظام مهندسی
سازمان نظام مهندسی

در ادامه مهندس فیروز غلامی با بیان اینکه دفاتر نمایندگی نقش ارزشمندی در عملکرد هیات مدیره دوره های گذشته داشته اند اظهار کرد: در این دوره از فعالیت هیات مدیره فضا را برای ارائه ایده های همه ی اعضا فراهم و از تمام ظرفیت ها و پتانسیل های فنی و انسانی استفاده خواهیم کرد.

وی ادامه داد: تمام موارد و دغدغه های مطرح شده مدیران اجرایی دفاتر نمایندگی مورد بررسی کارشناسی قرار می گیرد. زیرا سازمان نظام مهندسی با ۱۹ دفترنمایندگی، حوزه گسترده ای به وسعت استان خوزستان دارد و اگر مشکلی در یک دفتر نمایندگی ایجاد شود دامنه آن به سایر دفاتر هم می رسد.

سازمان نظام مهندسی
سازمان نظام مهندسی

سپس مهندس محمدعلی نوراله با بیان اینکه هیات مدیره دوره هشتم از بدنه شهرستان ها است گفت: موارد مطرح شده در جلسات هیات مدیره مورد بررسی قرار می گیرد و سعی بر آن است که تعامل نزدیکتری با دفاتر نمایندگی داشته باشیم تا مشکلات و موانع به نحو احسن برطرف گردد.

در این جلسه مدیران اجرایی دفاتر نمایندگی به بیان دیدگاه ها و دغدغه های خود پرداختند و مواردی مانند افزایش حقوق پرسنل، سامانه ارجاع شهرستان ها، برگزاری دوره های آموزشی، ارائه خدمات رفاهی به اعضا، تسریع در صدور پروانه اشتغال، بیمه تامین اجتماعی اعضا، ارائه تسهیلات به اعضا، ساماندهی دفاتر طراحی، معیشت مهندسان، فرار ظرفیت ها، پیگیری موضوع تعارض منافع، لزوم تشکیل کارگروه پیگیری ساخت و سازهای غیرمجاز را بیان کردند و خواستار پیگیری آن ها شدند.

سازمان نظام مهندسی
سازمان نظام مهندسی
سازمان نظام مهندسی
سازمان نظام مهندسی
سازمان نظام مهندسی
سازمان نظام مهندسی
سازمان نظام مهندسی
سازمان نظام مهندسی
لینک کوتاه
https://www.khzceo.ir/?p=31256

دیدگاه ها بسته شده اند.

دیدگاه ها بسته شده اند.