دفاتر نمایندگی در کارآیی و ثبات سازمان تاثیر دارند/تشکیل هیات مشورتی نظام مهندسی استان

05:001.9K

جلسه هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان با روسای دفاتر نمایندگی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان، مهندس کمال دویده، رئیس سازمان، در این جلسه اظهار کرد: عملکرد مطلوب دفاتر نمایندگی در کارآیی سازمان و ثبات آن تاثیر بسیار زیادی دارد بنابراین با توجه به اینکه در مرحله گذار از شرایط دشوار هستیم انتظار همیاری و همکاری بیش از پیش از روسای دفاتر نمایندگی را داریم.

وی به انتصاب روسای دفاتر نمایندگی اشاره کرد و گفت: در شیوه نامه جدیدی که از سوی شورای مرکزی نظام مهندسی کشور ابلاغ شده است، دفاتر با بیش از ۵۰۰ نفر عضو دارای پروانه اشتغال از هیات اجرایی سه نفره برخوردار می شوند که تنها دزفول این شرایط می گیرد.

دویده ادامه داد: همچنین براساس این شیوه نامه، هیات مدیره می تواند براساس دو شیوه انتخاب یا انتصاب اقدام نماید، هیات مدیره براساس صدور یک فراخوان از داوطلبان ثبت نام به عمل آورد و از میان آنان، مدیران اجرایی دفاتر را انتصاب کرد.

وی با اشاره به اینکه چهره های داوطلب مدیر اجرایی دفاتر، اغلب انتخاباتی بودند و چهره های جدید کمتر دیده می شد تصریح کرد: در کشور اولین استانی هستیم که بحث انتصاب مدیران اجرایی دفاتر نمایندگی را انجام دادیم.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان به انسجام و همدلی هیات مدیره اشاره کرد و گفت: انسجام و همدلی در هیات مدیره باعث شد که تصمیمات خوبی گرفته شود و در اجرایی شدن اغلب موارد همچون انتصاب مدیران اجرایی و برگزاری مجمع جز اولین استان ها در کشور باشیم.

وی به بیان خلاصه ای از عملکرد سه ماهه هیات مدیره دوره هفتم پرداخت و عنوان کرد: از ۱۳ آبان ماه ۹۷ هیات مدیره کار خود را آغاز کرد در این مدت جلساتی با نمایندگان مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی، استاندار خوزستان، مدیر کل و معاونین راه و شهرسازی، مدیرکل بنیاد مسکن استان خوزستان، اعضای شورای شهر، معاونت راه و شهرسازی شهرداری اهواز، هیات رئیسه انبوه سازان داشته ایم که در این جلسات تصمیماتی در خصوص برقراری تعاملات سازنده اتخاذ شد.

دویده خاطر نشان کرد: پیگیری پروژه ساخت زمین ۵۰۰۰ متری سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان واقع در کوی پیروزی پس از سال ها توقف کلید خورد.

وی افزود: در هیات مدیره دوره هفتم، کمیته ای جهت طراحی و تهیه نقشه ها و اخذ پروانه و اجرایی نمودن پروژه ساخت زمین ۵۰۰۰ متری کوی پیروزی به نام کمیته ساختمان تعیین و اعضای آن انتخاب شدند که پس از پیگیری های این کمیته، پروانه ساخت این زمین دریافت گردید و مراحل اولیه طراحی نقشه در دست انجام است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان به بازسازی ساختمان شماره ۲ سازمان واقع در خیابان موحدین اشاره کرد و گفت: پس از تعمیرات برخی از واحدهای سازمان از جمله رفاهی، کنترل نظارت و ماده ۲۷ از ساختمان شماره یک به این ساختمان منتقل شدند و در حال ارائه خدمات به اعضای سازمان هستند.

وی با بیان اینکه مجامع عادی و فوق العاده همزمان برگزار شد اذعان کرد: در مجمع فوق العاده بازرسان سازمان انتخاب شدند و برای اولین بار احکام بازرسان را از شورای مرکزی دریافت کردیم.

دویده به تشکیل کمیته آموزش و ترویج براساس شیوه نامه جدید، تنظیم قراردادهای پرسنل، ساماندهی شرکت های خدمات آزمایشگاهی و ژئوتکنیک، تشکیل کارگروه صادرات خدمات مهندسی و انتخاب بازرسان کمیته کنترل نظارت اشاره کرد.

وی اضافه کرد: مناقصه بیمه عمومی را برگزار کردیم که بیمه سامان انتخاب شد و شامل بیمه های مسئولیت مدنی، عمر و حوادث است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان خاطر نشان کرد: براساس بند ۲۹ ماده ۷۳ آیین نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل اجرای ساختمان، هیأت مشورتی «نظام مهندسی استان» و تعیین وظایف و نحوه همکاری آنان شکل گرفت که از چند زیرگروه و کمیته تشکیل شده است.
وی با بیان اینکه موضوع فرار ظرفیت ها را به طور جدی دنبال کردیم عنوان کرد: تمهیداتی را فراهم کردیم تا ساختمان های گروه “د” که اصلا وارد نظام نمی شد در حال اصلاح است و با استفاده از ابزارتشویق و تنبیه این مساله را دنبال می کنیم.

دویده بیان کرد: ساماندهی امور رفاهی، انتخابات گروه های تخصصی، تهیه شناسنامه فنی و ملکی و آموزش کارگران ماهر را در دست اقدام داریم.

همچنین مهندس اسماعیل محمودی، رئیس شورای انتظامی، ضمن پاسخ به سوالات مسئولان دفاتر نمایندگی در خصوص مسائل شورای انتظامی، اظهار کرد: تمام ساخت و سازها باید زیر پوشش سازمان نظام مهندسی انجام گردد و برای ساخت و سازهای غیر مجاز که یک معضل است باید از نظر فرهنگی ، فنی و تخصصی بستر سازی شود.

وی تاکید کرد: در خصوص دفاتر نمایندگی آسیب شناسی جدی داشته باشید و تقویت عملکرد را مد نظر قرار دهید.

در ادامه این جلسه روسای دفاتر نمایندگی به بیان نقطه نظرات و دغدغه های دفاتر نمایندگی خود در رابطه با معرفی رابط های شورای انتظامی در دفاتر نمایندگی، فرار ظرفیت های شهرک های صنعتی، نابسامانی سامانه خدمات مهندسی، مشکلات مالی دفاتر، راه های افزایش درآمد سازمان و افزایش امور رفاهی، احداث ساختمان های در خور شان نظام مهندسی در دفاتر نمایندگی، انتقاد از عدم همکاری شهرداری ها در شهرستان ها و… پرداختند.

لینک کوتاه
https://www.khzceo.ir/?p=23627

دیدگاه ها بسته شده اند.

دیدگاه ها بسته شده اند.