سازمان نظام مهندسی

مراسم تکریم و معارفه اعضای هیات مدیره برگزار شد

11:0051.7K

 

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان، مراسم تکریم و معارفه اعضای هیات مدیره دوره هفتم و هشتم سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان با حضور معاون امور عمرانی استانداری خوزستان، مدیرکل راه و شهرسازی استان خوزستان، معاونت قضایی دادگستری استان خوزستان، معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اهواز، مدیرکل دفتر فنی استانداری خوزستان، اعضای هیات نظارت و اجرایی انتخابات، اعضای شورای انتظامی، بازرسان سازمان و رئیس انجمن انبوه سازان و سازندگان مسکن و ساختمان در سالن جلسات اداره کل راه و شهرسازی خوزستان برگزار شد.

سازمان نظام مهندسی
سازمان نظام مهندسی

در ابتدای این جلسه مهندس کمال دویده، رئیس سابق سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان، به بیان خلاصه ای از عملکرد سازمان در دوره فعالیت هیات مدیره دوره هفتم پرداخت و اظهار کرد: در سه سال گذشته تلاش های بسیاری در خصوص به حداقل رساندن فرار ظرفیت ها و تمهیدات جهت بازگشت ساختمان های گروه ج و د به سازمان انجام شد که در این مهم اداره کل راه و شهرسازی و سایر دست اندرکاران در حوزه ساخت و ساز بسیار موثر بودند.

وی در ادامه به اجرایی شدن مجریان ذیصلاح اشاره کرد و گفت: با حمایت های موثر اداره کل راه و شهرسازی استان و سایر اعضای محترم هیات چهار نفره استانی و اخذ مصوبه لازم در هیات مذکور، در مردادماه ۹۸ اقدام به الزام مالکین سازه های ۸ سقف به بالا ویا ۲۵۰۰ متر زیربنا وبیشتر مبنی بر بکارگیری مجری ذیصلاح را اجرا کرد.

دویده از صدور شناسنامه فنی و ملکی در هیات مدیره دوره هفتم خبر داد و عنوان کرد: صدور شناسنامه فنی و ملکی را به صورت الکترونیک ساماندهی کردیم و آمادگی کامل برای “گروه های ساختمانی ب” به بالا وجود دارد.

وی ادامه داد: ساختمان کوی پیروزی را که ساختمان مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان است را آغاز کردیم و در حال حاضر اسکلت ساختمان اداری که ۶ هزار متر است را به پایان رساندیم همچنین عملیات اجرایی دفتر نمایندگی دزفول را با ۲ هزار متر زیربنا آغاز کردیم و برای دفترنمایندگی شوش هم یک زمین خریداری نمودیم.

دویده با اشاره به اینکه در طول سه سال گذشته تراز مالی سازمان را با وجود مشکلات اقتصادی و شیوع ویروس کرونا مثبت نگه داشتیم خاطر نشان کرد: ساختار اداری-مالی سازمان را اصلاح کردیم و نظام پرداخت هماهنگ در کل استان انجام شد.

وی در ادامه گفت: محاسبه و پرداخت سود بانکی به مهندسان ناظر پروژه ها که از مطالبات مهم اعضا بود در این دوره از هیات مدیره انجام شد همچنین در بحث رفاهی تعداد تسهیلات و بانک های پرداخت کننده تسهیلات به اعضا پیشرفت های خوبی داشتیم.

وی در پایان ضمن تشکر از همراهی اعضای هیات مدیره دوره هفتم و تبریک به منتخبان هیات مدیره دوره هشتم اظهار داشت: امیدورام اعضای هیات مدیره دوره هشتم با توان بیشتری این مسیر را دنبال کنند و کارهای بزرگتری انجام دهند.

سازمان نظام مهندسی
سازمان نظام مهندسی

در ادامه این جلسه مهندس رضا رضایی، مدیرکل راه و شهرسازی استان خوزستان، ضمن تشکر از اعضای هیات مدیره دوره هفتم و عرض تبریک به منتخبین دوره هشتم اظهار کرد: امیدورام بتوانید پاسخگوی حسن انتخاب اعضا باشید و روند رو به رشدی را برای جامعه مهندسی خوزستان طی نمایید.

وی ادامه داد: انتخابات هشتمین دوره هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان در ۹ مهرماه به صورت کاملا الکترونیک در سراسر کشور برگزار شد۴۲ درصد از اعضا در انتخابات مشارکت داشتند که نسبت به دوره قبل ۲/۵ درصد رشد داشته است.

رضایی با بیان اینکه هیات مدیره دوره هفتم عملکرد مثبتی داشتند تصریح کرد: در این دوره اقدامات خوبی صورت گرفت و مسائل مهمی را به سرانجام رساندند که قابل تقدیر است، امیدواریم هیات مدیره منتخب این نقاط مثبت را تقویت و با تدبیر و هماهنگی لازم مشکلات جامعه مهندسی را به حداقل برسانند.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین مسائلی که باید مورد توجه هیات مدیره دوره هشتم قرار گیرد ایجاد روحیه همدلی و وحدت است با هماهنگی و هم رای بودن قطعا امورات با سرعت بیشتری رو به جلو می رود همانطور که در دوره هفتم شاهد آن بودیم و دوری از مسائل حاشیه ای وظیفه ای است که نباید از آن غافل شویم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان خوزستان بر روحیه فساد ستیزی تاکید کرد و گفت: باید با کسانی که آگاهانه در معرض فساد قرار دارند به جد برخورد شود.

وی اضافه کرد: حسن انجام خدمات مهندسی اولویت کار هیات مدیره قرار گیرد و از تایید موضوعات غیرواقعی و صوری خودداری نمایید، همچنین اهتمام ویژه برای قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات وجود داشته باشند و شفاف سازی شود تا مردم بتوانند عملکرد را مورد تحلیل و نقد قرار دهند.

رضایی خاطر نشان کرد: ترویج بحث آموزش را در اولویت کار خود قرار دهید تا ارتقا دانش مهندسی را در خصوص مسائل فنی، حقوقی و انتظامی داشته باشیم.

وی تقسیم کار عادلانه را توقع به حق اعضا دانست و بر برنامه ریزی در این خصوص تاکید کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان خوزستان در پایان بر توجه به دفاتر نمایندگی و توسعه خدمات آزمایشگاهی تاکید کرد.

سازمان نظام مهندسی
سازمان نظام مهندسی

سپس مهندس محمدحسین پناهی فر، معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خوزستان اظهار کرد: سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان با حمایت معاون عمرانی استانداری خوزستان و سایر دستگاه ها و ارگان های مرتبط خروجی مثبتی داشت به ویژه در حوزه اجرایی کردن مجریان ذیصلاح که امیدواریم در هیات مدیره هشتم ادامه یابد.

وی به برگزار انتخابات اشاره کرد و ادامه داد: ثبت نام کاندیداهای هیات مدیره دوره هشتم از ۱/خردادماه/۱۴۰۰ لغایت ۱۶/تیرماه/۱۴۰۰ انجام شد و شروع فرآیند بررسی نیز از ۹/مهرماه/۱۴۰۰ آغاز شد، انتخابات به صورت تمام الکترونیک برگزار شد.

پناهی فر عنوان کرد: از ۱۸ هزار و ۸۰۷ عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان، ۸ هزار و ۷۱ رای داشتیم که بر این اساس میزان مشارکت ۴۲/۹۱ درصد بود که نسبت به دوره قبل ۲/۶ رشد داشت.

سازمان نظام مهندسی
سازمان نظام مهندسی

در ادامه دکتر فاضل عبیات، معاون عمرانی استانداری خوزستان، اظهار کرد: استان خوزستان ظرفیت های زیادی دارد و وقتی که با مشکلات متعدد این استان مواجه می شویم این سوال در ذهن همه به وجود می آید که چرا خوزستان دچار بحران است؟

وی ادامه داد: از جمله این بحران ها می توان به تنش آبی در بخش کشاورزی و آب شرب، آبگرفتگی مناطق شهری و روستایی، وقوع سیلاب، زلزله و… می توان اشاره کرد.

عبیات با بیان اینکه ظرفیت های انسانی، علمی و تخصصی بسیاری در استان وجود دارد عنوان کرد: با وجود ظرفیت های سرشار انسانی در خوزستان با بحران هایی در حوزه مدیریت، نظارت و کنترل احساس می شود.

وی افزود: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان ارتباط تنگاتنگی با استانداری و معاونت عمرانی، مدیریت بحران، مدیریت شهری و…  داشته است اما همچنان برای رسیدن به وضعیت مطلوب فاصله زیادی داریم، لازمه از بین بردن این فاصله حضور فعال این سازمان در کارگروه ها و شوراهایی است که قانون مقرر کرده است.

معاون عمرانی استانداری خوزستان ادامه داد: از جمله این کارگروه ها می توان به شورای فنی، شورای گفت و گو بخش خصوصی و دولت، کارگروه امور زیربنایی و… می توان اشاره کرد.

وی خاطر نشان کرد: ظرفیت هایی که در مباحث ۲۲ گانه وجود دارد را باید بالفعل کنید، مبحث ۱۹ و بهینه سازی مصرف انرژی، همچنین بحث مربوط به ایمنی و گاز خانگی را با توجه به اینکه در آستانه فصل سرما قرار داریم را مورد توجه قرار دهید.

در پایان این جلسه اعتبار نامه های اعضای اصلی و علی البدل هیات مدیره دوره هشتم سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان اعطا شد.

سازمان نظام مهندسی
سازمان نظام مهندسی

 

 

 

لینک کوتاه
https://www.khzceo.ir/?p=31089

دیدگاه ها بسته شده اند.

دیدگاه ها بسته شده اند.