سازمان نظام مهندسی

پیام تبریک رئیس نظام مهندسی ساختمان خوزستان به مناسبت روز معمار

01:231.4K

دکتر کورش خواجوی، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان، در پیامی فرارسیدن روز معمار را تبریک گفت.

در این پیام آمده است:
سوم اردیبهشت روز “شیخ بهایی”، بزرگ مردی است که پس از گذشت قرن ها، هنوز آثارش دستمایه تحقیق و پژوهش مهندسان و معماران این مرز و بوم است و این روز به نکوداشت ایشان با عنوان “روز معمار” نامگذاری شده است.
روز معمار فرصتی است برای بررسی در معماری ایران و جایگاهی که در این زمینه در دنیا داشتیم و تلاش برای اینکه در دوره معاصر نیز به این جایگاه دست یابیم.
یک معمار علاوه بر داشتن اطلاعات و شناخت کافی در زمینه سازه و علوم فنی باید در حوزه‌های مردم شناسی، اقلیم شناسی، تاریخ ، روانشناسی و … نیزآگاهی داشته باشد.
معماری یک رشته جامع العلوم و فرارشته ای است و رابطه انسان با انسان، انسان با محیط و انسان با شهر را می‌تواند نشان دهد.
از معماری به عنوان دست مایه ای برای ارتقاء ‌فرهنگ، هنر و زندگی ایرانی می توان استفاده کرد و ما در خوزستان با آثار متعددی که ویژگی های عظیم فرهنگی و هنری را در بطن خود دارند می توانیم از پرچمداران ترویج ارزشهای اسلامی – ایرانی در معماری باشیم.
در پایان “روز معمار” را به جامعه معماران خوزستان تبریک گفته و امیدوارم شاهد رشد و تعالی شما در عرصه های مختلف استانی، ملی و جهانی باشیم . جا دارد تا از تلاش‌های معماران در جهت پاسداشت معماری پرافتخار این سرزمین قدرشناسی نموده و توفیقاتشان را از درگاه باریتعالی مسالت نمایم.

لینک کوتاه
https://www.khzceo.ir/?p=32478

دیدگاه ها بسته شده اند.

دیدگاه ها بسته شده اند.