سازمان نظام مهندسی

پیام رئیس سازمان به مناسبت گرامیداشت روز «ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی»

01:292.9K

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان، مهندس کمال دویده، رئیس سازمان، در پیامی «روز ملی ایمنی در برابر زلزله»، سالروز حادثه دلخراش زلزله در شهر تاریخی بم را گرامی داشت.
در این پیام آمده است:
پنجم دی‌ماه مصادف با روز ملی «ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی» که یادآور زلزله ۶/۶ ریشتری فاجعه‌بار و غم‌انگیز سال ۱۳۸۲ شهرستان بم می‌باشد که می‌تواند فرصت مناسبی برای ارتقای آگاه‌سازی و ارتقای فرهنگ عمومی در برابر زلزله و رعایت شاخص‌های ایمنی باشد.
این روز فرصت مغتنمی است تا توانمندی ها و نیز میزان آمادگی برای مقابله در برابر بلایای طبیعی را مورد سنجش قرار دهیم، نقاط ضعف وقوت را شناسایی و نسبت به رفع معایب و تقویت نقاط مثبت در بخشهای مختلف اقدام و به این ترتیب در برابر حوادث طبیعی میزان خسارت را به حداقل ممکن کاهش دهیم.
سازمان نظام مهندسی ساختمان باید استفاده از مجموعه قوانین و مقررات نظام مهندسی و کنترل ساختمان ، بکارگیری مباحث مقررات ملی ساختمان، استفاده از خدمات مطلوب و بهینه مهندسی در زمینه های نظارت، طراحی و اجرا را در ساخت و ساز مورد نظر قرار دهد تا گام های موثر و عملی در جهت کاهش خسارات بلایای طبیعی برداشت.
اینجانب با گرامیداشت ” روز ملی ایمنی در برابر زلزله و بلایای طبیعی ” که امسال با عنوان” حکمرانی خوب در کاهش ریسک بلایا” نامگذاری شده است ضمن قدردانی و تشکر از زحمات کلیه مسئولین و دست اندکاران امید دارم با سیاستگذاری صحیح، برنامه ریزی اصولی و تعهد همگان شاهد کشوری ایمن، آماده و پاسخگو در برابر حوادث باشیم.

لینک کوتاه
https://www.khzceo.ir/?p=29236

دیدگاه ها بسته شده اند.

دیدگاه ها بسته شده اند.