سازمان نظام مهندسی

انعقاد تفاهم نامه همکاری سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان و اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان

05:006917

 

تفاهم نامه همکاری سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان و اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان در راستای توسعه آموزش های فنی و حرفه ای کارگران و اعضای سازمان منعقد شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان، تفاهم نامه این سازمان با اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان با حضور رئیس سازمان، نایب رئیس دوم سازمان، اعضای هیات مدیره، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان و رییس مرکز آموزش فنی و حرفه ای امام علی (ع) در محل اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان منعقد شد.

دکتر کورش خواجوی در این جلسه اظهار کرد: از سال ۷۴ که قانون نظام مهندسی ساختمان در  مجلس شورای اسلامی تصویب شد آموزش و کمبود مهندسان دارای صلاحیت چالش اصلی بود اما در ۱۰ سال اخیر بیشتر از ظرفیت مورد نیاز در همه رشته ها پروانه اشتغال برای مهندسان صادر شده و در طراحی و نظارت مشکلی از نظر نیروی انسانی نداریم و در حال حاضر چالش و  نقص در کمبود مهندسان دارای صلاحیت اجرا است.

وی با بیان اینکه  در حال حاضرساختمان های بالای ۷ سقف  و از مهرماه سال آینده کلیه ساختمان های استان توسط مجری ذیصلاح ساخته می شود عنوان کرد:  مردم به عنوان سرمایه گذار یک مهندس دارای صلاحیت اجرا را به عنوان  سازنده انتخاب می کنند و این سازنده باید اجرای اجزای این ساختمان اعم از اسکلت، تاسیسات، نما، نازک کاری ها و… را به نیروها و کارگران ماهر بسپارد که با یک همکاری بین بخشی میان نظام مهندسی ساختمان و فنی و حرفه ای انجام این مهم تسریع می شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان با اشاره به کاهش خسارات زلزله در سال های اخیر، ارتقا کیفیت ساختمان ها را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: در برخی موارد مانند نازک کاری ها، عایق های صوتی و حرارتی و تاسیسات مشکلاتی وجود دارد که به دلیل کمبود نیروی کار ماهر در این موارد است، با آموزش می توان این مشکل را مرتفع کرد.

در ادامه این جلسه رییس مرکز آموزش فنی و حرفه ای امام علی (ع) با بیان اینکه این تفاهم نامه در راستای توسعه آموزش های فنی و حرفه ای و ارتقا مهارت های کارگران و مهندسان عضو سازمان منعقد می شود اظهار کرد: این تفاهم نامه گام رو به جلو برای آموزش مهارت های فنی و حرفه ای و توسعه آن ها است.

شیخ زاده ادامه داد: با احداث یک مرکز جوار برای نظام مهندسی، این  آموزش ها بهتر و نظام مند تر انجام می شوند این سازمان  می تواند به عنوان یکی از بازوهای اصلی فنی و حرفه ای فعالیت نماید.

سپس مدیرکل فنی و حرفه ای خوزستان  با بیان اینکه سازمان آموزش فنی و حرفه ای در حوزه توانمندسازی نیروی انسانی و مهارت ها فعالیت دارد اظهار کرد: به ساختمان به عنوان یک سرمایه ملی نگاه می شود و با ارتقا کیفیت ساخت و ساز، از جان و مال مردم حفاظت می شود بنابراین  با توسعه نیروی انسانی متخصص در این حوزه باید کاری کنیم که کمترین انحراف را از این هدف داشته باشیم .

وی با بیان اینکه سازمان فنی و حرفه ای آمادگی خود را برای آموزش و ارتقا مهارت ها اعلام می دارد ادامه داد: مهارت های نرم و سخت باید در کنار یکدیگر باشند  و علاوه بر اصل مهارت، باید به مواردی مانند اخلاق حرفه ای، مهارت های شغلی، ایمنی و بهداشت کار و سلامت روح و روان پرداخته شود.  ناظر بر کیفیت ساختمان نظارت می کند اما بر کیفیت روحی روانی کارگر هیچ نظارتی ندارد که باید این مهم در ناظران نهادینه شود.

سواعدی خاطر نشان کرد: در سازمان نظام مهندسی ساختمان یک کمیته تشکیل شود و کار طراحی مسیر شغلی را انجام دهد و براساس آن سطوح مهارتی برای هر کارگر مشخص شود هر پروژه در شهر می تواند به یک کارگاه آموزشی تبدیل شود و در حین کار پرورش نیروی انسانی ماهر را توسعه دهیم.

در پایان رئیس و اعضای هیات مدیره سازمان از کارگاه های  سیستم تهویه و صنعت ساختمان مرکز بازدید بعمل آمد.

 

سازمان نظام مهندسی
سازمان نظام مهندسی

 

سازمان نظام مهندسی
سازمان نظام مهندسی
سازمان نظام مهندسی
سازمان نظام مهندسی
سازمان نظام مهندسی
سازمان نظام مهندسی
سازمان نظام مهندسی
سازمان نظام مهندسی
سازمان نظام مهندسی
سازمان نظام مهندسی
لینک کوتاه
https://www.khzceo.ir/?p=31938

دیدگاه ها بسته شده اند.

دیدگاه ها بسته شده اند.