برقراری ارتباط الکترونیکی سازمان نظام مهندسی استان و شهرداری آبادان

02:37808

با حضور نایب رئیس دوم سازمان نظام مهندسی استان خوزستان راه‌اندازی سیستم نرم‌افزاری یکپارچه نظام مهندسی و شهرداری آبادان کلید خورد.

پیرو هماهنگی های انجام گرفته توسط دفتر نمایندگی آبادان، مهندس علیرضا مومنی نایب رئیس دوم سازمان نظام مهندسی استان خوزستان در جلسه‌ای که روز چهارشنبه ۱۴۰۲/۰۴/۲۷ در محل دفتر دکتر یاسین کاوه پور ، شهردار آبادان برگزار شده بود حضور پیدا کرد.
مهندس کهن زاده سرپرست دفتر نمایندگی آبادان، مهندس سپهر محمدیان مسئول خدمات مهندسی نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان و مهندس فرهاد محمدیان معاونت شهرسازی شهرداری آبادان از دیگر حضار در این نشست بودند.


در این جلسه که به منظور انجام اقدامات لازم جهت راه‌اندازی سیستم یکپارچه ارتباط الکترونیکی شهرداری و نظام مهندسی برگزار شده بود، مهندس علیرضا مومنی نایب رئیس دوم سازمان نظام مهندسی استان خوزستان، ارتقا سیستم انفورماتیک سازمان نظام مهندسی استان خوزستان را یکی از دستاوردهای این دوره هیات مدیره در سازمان دانسته و به تشریح اهداف ، قابلیت ها و راهکارهای فعال سازی سیستم ارتباط الکترونیکی یکپارچه نظام مهندسی و شهرداری پرداخت.

وی در این خصوص اظهار داشت سیستم الکترونیکی نظام مهندسی مالک محور برنامه ریزی شده و هدف از طراحی و راه اندازی این سیستم را ایجاد شفاف سازی و تسریع در روند ثبت تا تایید نقشه های ساختمانی در نظام مهندسی دانست.
نایب رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان افزود با پیش بینی های صورت گرفته سامانه نظام مهندسی با بهره مندی از پروتکل های امن ، قابلیت اتصال به هرگونه از نرم افزارهای جاری در شهرداری ، از قبیل پنجره واحد و سیماک را داشته و کاربران انفورماتیک شهرداری با استفاده از نام کاربری و رمز ورودی که در اختیار آنان گذاشته می شود می توانند به کلیه اطلاعات پلاک های ثبتی مورد نظر دسترسی پیدا کنند.

وی در ادامه اظهار داشت با راه اندازی کارتابل شهرداری بسیاری از نامه نگاری ها و مراسلات فیزیکی حذف شده و اینکار موجب تسریع در روند تهیه نقشه و صدور پروانه ساختمانی خواهد شد..
با استقبال دکتر یاسین کاوه پور از طرح سیستم ارتباط الکترونیکی نظام مهندسی و شهرداری مقرر گردید گروهی متشکل از مسئولین انفورماتیک و شهرسازی شهرداری آبادان به نمایندگی از این نهاد پس از انجام هماهنگی های لازم و عقد تفاهم نامه ای مابین سازمان نظام مهندسی استان خوزستان و شهرداری آبادان بعنوان اولین شهر در استان خوزستان اقدام به راه اندازی این سیستم ارتباطی نمایند.
یاد آور می گردد با راه اندازی سیستم ارتباطی الکترونیکی شهرداری و نظام مهندسی کلیه نامه های اداری و اسناد و مدارک ساختمان های احداثی از قبیل نقشه های تایید شده، نامه معرفی ناظر و سایر اسناد در بستر الکترونیکی به شهرداری ارسال شده و کاربران اعم از مالکین، مهندسین ناظر و کاربران شهرداری قادر به کنترل و رصد مراحل صدور پروانه خواهند بود.

لینک کوتاه
https://www.khzceo.ir/?p=35568

دیدگاه ها بسته شده اند.

دیدگاه ها بسته شده اند.