سازمان نظام مهندسی

برگزاری اولین جلسه رسمی کمیسیون انرژی ، استاندارد مصالح و محیط زیست

02:36996

اولین جلسه رسمی کمیسیون انرژی ، استاندارد مصالح و محیط زیست با حضور محمد علی نوراله ( نایب رییس دوم سازمان ) محمدعلی عبداله پور ( دبیر ) و علیرضا مومنی ( عضو هیات مدیره ) و اعضای منتخب این کمیسیون در محل سازمان نظام مهندسی ساختمان استان برگزار گردید.

کمیسیون انرژی ، استاندارد مصالح و محیط زیست به استناد ماده ۱۴ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، ماده ۱۸ قانون اصلاح الگوی مصرف و نیز آیین نامه اجرایی بهینه سازی مصرف انرژی و استفاده از توان فنی و مهندسی اعضا برای ارتقای کیفیت خدمات و در جهت اجرای دقیق مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان، قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی و حرکت به سوی ساخت ساختمان های انرژی صفر و سبز و همچنین رعایت کلیه استاندارد های مربوط به فرایند ساخت و ساز تشکیل شده و طبق مصوبه و نظریه هیات مدیره فعالیت می نماید.

مهندس نوراله در این جلسه عنوان کرد : کمیسیون انرژی و رسیدن به اهداف آن از اولویت های هیات مدیره می باشد و برای رسیدن به این اهداف انتظار می رود کمیسیون با برگزاری جلسات و نشست های ویژه و بهره مندی از توان اعضای متخصص و علاقه مند، با برنامه ریزی و تدوین زمانبندی مناسب و ترسیم یک نقشه راه، استراتژی خود را تدوین و اقدامات خود را پیش برد.

وی ابراز امیدواری کرد: با تلاش تمام اعضا و راهبری کمیسیون ، برنامه اجرایی به گونه ای پیش رود که تا خرداد ۱۴۰۲ قابلیت نصب برچسب انرژی برای ساختمان هایی که درخواست پایانکار دارند، در استان ایجاد گردد.

مهندس عبداله پور در این جلسه به اهمیت کمیسیون انرژی، استاندارد مصالح و محیط زیست و نقش آن در ارتقای کیفی ساختمان ها اشاره کرد و به منظور ایجاد هماهنگی بیشتر از تشکیل دبیرخانه مشترک بین کمیسیون ها خبرداد.

در این جلسه مهندس مومنی انتظارات خود را برای آغاز عملیات اجرایی کمیسیون اعلام نمود .

وی تدوین دستورالعمل ها ، شیوه نامه ها ، نظام نامه ها و همچنین ارتقای دانش فنی با برگزاری سمینارها و همایش ها ، برنامه های آموزشی به صورت اجباری و تشویقی را برای اطلاع رسانی به جامعه مهندسی بیان کرد.

مومنی ارائه برنامه زمانبندی برای ایجاد واحد انرژی تا پایان سال ۱۴۰۱ و اعلام زیرساخت های مورد نیاز  و همچنین ایجاد ارتباط و انتقال تجربه از استان های پیشرو را از این کمیسیون خواستار شد.

در این جلسه ، مهندس سیامک ساسانی ( از اعضای معمار سازمان و مدرس مبحث ۱۹ ) گزارش کاملی از جلسه کشوری که در ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری به صورت مجازی برگزار شده بود ، به سمع و نظر حاضرین رسانید و دیدگاه های خود را بیان نمود.

در ادامه نیز سایر اعضا به بیان نقطه نظرات خود پرداخته و ایده های خود را برای پیشبرد اهداف این کمیسیون ارائه نمودند.

در پایان جلسه نیز به اتفاق آرا  آقایان مهندس سیامک ساسانی به عنوان رییس کمیسیون ، مهندس رضا عصاره نایب رییس کمیسیون و آقای مهندس حامد بصیری به عنوان دبیر کمیسیون انتخاب شدند.

لینک کوتاه
https://www.khzceo.ir/?p=33026

دیدگاه ها بسته شده اند.

دیدگاه ها بسته شده اند.