سازمان نظام مهندسی

برگزاری جلسه مشترک سازمان و معاون شهرسازی و معماری شهرداری اهواز

01:461.0K

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان، جلسه تغییر سامانه و نرم افزار شهرسازی با حضور ریاست سازمان، معاون شهرسازی و معماری شهرداری اهواز برگزار شد.

در این جلسه مهندس هدایت الله زارع زاده، معاون شهرسازی و معماری شهرداری اهواز از راه اندازی یک سامانه جدید جایگزین سامانه سیماک خبر داد و گفت: : این نرم افزار یکپارچگی در حوزه شهرسازی، نظام مهندسی ساختمان، راه و شهرسازی و حوزه املاک ایجاد می کند که هدف اصلی از آن کاهش زمان صدور پروانه است.

وی ادامه داد: خلاهایی که در سامانه سیماک وجود داشت شهرداری اهواز را به این نتیجه رساند که از سامانه های قوی تری استفاده شود که علاوه بر کاهش صدور پروانه ساختمانی، فعالیت های زاید و موازی نیز حذف شود.

سپس دکتر کورش خواجوی،  الکترونیکی شدن فرآیندهای اداری و خدمات مهندسی را یک امتیاز در جلوگیری از مراجعات مکرر و حضور مردمی و همچنین تسهیل در فرآیندهای پاسخگویی میان دستگاهی عنوان کرد و گفت: امیدوارم بتوانیم در آینده نزدیک از مزایای این سامانه بهره مند گردیم.

در این جلسه مذاکراتی در خصوص ایجاد بسترهای مناسب به منظور ارائه مجوزهای لازم در راستای صدور پروانه ساختمانی، بحث ضوابط فنی از جمله تعیین متراژ و سقف، انتخاب طراح و محدود کردن اصلاحیه ها صورت گرفت.

لینک کوتاه
https://www.khzceo.ir/?p=32731

دیدگاه ها بسته شده اند.

دیدگاه ها بسته شده اند.