برگزاری سمینار تخصصی طراحی پی‌های سطحی و عمیق ساختمان در آبادان

02:00643

سمینار تخصصی معیارهای طراحی پی‌های سطحی و عمیق بر مبنای ویرایش جدید مبحث هفتم مقررات ملی ساختمان، صبح روز پنجشنبه نهم شهریورماه با حضور مهندس سپهر محمدیان، مدیر خدمات مهندسی سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان، در سالن کنفرانس دانشگاه آزاد اسلامی آبادان برگزار شد.
در این سمینار که به منظور آشنایی کنترل‌کنندگان نقشه و طراحان سازه با مباحث فنی پی‌های ساختمان‌ها مطابق با جدیدترین ویرایش مبحث هفتم برگزار می‌شد، ابتدا مهندس خیاط‌زاده، رئیس گروه تخصصی عمران سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان و مدرس دانشگاه آزاد اسلامی اهواز، به تشریح دلایل فنی و راهکارهای علمی جلوگیری از معضل نشست ساختمان در شهرهای جنوبی استان خوزستان پرداخت .
مهندس خیاط‌زاده در این باره اظهار داشت: نشست ساختمان‌ها خصوصاً ساختمان‌های طبقاتی یکی از معضلاتی است که طراحان سازه و کنترل‌کنندگان نقشه در طراحی‌ ساختمان‌ها باید بدان توجه ویژه‌ای داشته باشند.
وی افزود: بر همین اساس بررسی نتایج آزمایشات ژئوتکنیک و لایه‌بندی خاک می‌بایست مبنای محاسبات و طراحی پی‌های عمیق و سطحی قرار گیرد.
رئیس گروه تخصصی عمران سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان با اشاره به تنوع لایه‌بندی خاک در نقاط مختلف این استان و تشابه نسبی وضعیت خاک شهرستان‌های جنوب خوزستان، انجام آزمایش‌های تحکیم خاک و توجه به نتایج حاصله را یکی از الزامات بررسی و کنترل نشست ساختمان‌ها در این مناطق دانست و افزود: با توجه به آمار نسبی نشست در برخی ساختمان‌های طبقاتی در شهرهای جنوبی خوزستان، سازه های پنج سقف به بالا می بایست قبل از تایید توسط مهندسین ژئوتکنیک مورد ارزیابی و کنترل قرار گیرد و با توجه به‌ وضعیت خاک منطقه لزوم طراحی شمع و انواع پی‌های عمیق در این ساختمان‌ها محتمل خواهد بود.
در این سمینار یک روزه که اعضای کنترل نقشه شهرستان‌های آبادان، ماهشهر ، سربندر و خرمشهر در آن حضور داشتند همچنین روش‌های طراحی پی‌های عمیق مطابق با ویرایش جدید مبحث هفتم مقررات ملی ساختمان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
گفتنی است سمینار یاد شده به دعوت دفتر نمایندگی آبادان و با همکاری واحد آموزش سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان، از ساعت ۹ لغایت ۱۴ روز پنج شنبه نهم شهریور ۱۴۰۲ در سالن کنفرانس دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان آبادان برگزار شد.

لینک کوتاه
https://www.khzceo.ir/?p=35844

دیدگاه ها بسته شده اند.

دیدگاه ها بسته شده اند.