سازمان نظام مهندسی

برگزاری نشست چگونگی مواجهه معماران با بافت تاریخی

کمتر از یک دقیقه498

در ادامه مجموعه نشست های مهندسان معمار ، با دعوت دانشگاه شهید چمران اهواز و همکاری خانه معمار، نشستی مشترک با موضوع «چگونگی مواجهه معماران با بافت تاریخی» برگزار شد.
این جلسه  به میزبانی سازمان نظام مهندسی برگزار شد ، پیشکسوتان ، معماران مجرب و اساتید دانشگاه پیرامون راهکارهای طراحی و ساختمان سازی در بافت تاریخی به گفتگو پرداختند.
این هم اندیشی با معرفی محدوده و المانهای اختصاصی محله های بافت تاریخی آغاز و با تحلیل دکتر روح الله مجتهد زاده ادامه پیدا کرد.
مدیر گروه معماری دانشگاه چمران در توضیحات خود به لزوم توجه معماران به مفاهیم موجود در بافت تاریخی اشاره کرد. وی همچنین نکاتی پیرامون تدوین دستورالعمل ها و ضوابط ویژه برای پروژه های طراحی در بافت تاریخی بیان داشت.
در ادامه ، معماران از تجربیات خود در پروژه های مختلف ، موضوعاتی را مطرح نمودند که با توجه به رسالت خانه معمار مبنی بر تقویت دانش فنی و نظری اعضا ، بنا شد تدبیری جهت برگزاری ورکشاپ ها و دوره های آموزشی اندیشیده شود.
در پایان هر یک از حضار جمع بندی خود را از جلسه ایراد کردند و مقرر شد به منظور استمرار این نشست ها ، تقویم سالانه تدوین و اعلام گردد.

لینک کوتاه
https://www.khzceo.ir/?p=32648

دیدگاه ها بسته شده اند.

دیدگاه ها بسته شده اند.