بسترهای صدور شناسنامه فنی در خوزستان

02:0021.0K۱

عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی استان خوزستان گفت: شناسنامه فنی سندی است که حاوی تمام اطلاعات ثبتی ، ملکی و فنی است که در اختیار شخصی که پس انداز و سرمایه خود را صرف خرید خانه می کند قرار می دهد که باعث می شود خریدار ملک با اطلاعات و اگاهی کامل به خرید اقدام کند.مهندس دویده با بیان مطلب فوق در اولین همایش شناسنامه فنی ملکی ساختمان ، اظهار کرد : استان خوزستان  با دارا بودن  بیش از ۷ هزار عضو در ۷ رشته نظام مهندسی حرکت های قابل توجهی  در واحد خدمات فنی و مهندسی انجام داده است.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین فعالیت های مذکور این بوده که این استان توانسته مهندسان را در  سه  بخش طراحی ، نظارت و اجرا طبقه بندی کند . همچنین  در بخش طراحی  توانسته ایم مهندسان طراح را در ۲۵۰ دفتر در قسمت های مختلف گروه الف ، ب ، ج ،د  سامان دهی کنیم .

دبیده اضافه کرد :در بخش نظارت  منطبق با قانون و مقررات ملی توانسته ایم ارتباط مالی مهندسان را با مالک قطع کنیم  که از این رهگذر بتوانند نظارت بهتری را بر ساختمان داشته باشند .

عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی استان خوزستان  در رابطه شناسنامه فنی و ملکی ساختمان توضیح داد: یکی از مهمترین ضرورت های  تهیه شناسنامه فنی و ملکی این است که  بخشنامه سازندگان مسکن یا همان مجریان ذی صلاح راه اندازی شده باشد .

وی  با اشاره به اینکه به طور کلی مجموعه ای از عوامل در احداث یک ساخمتمان با کیفیت موثر است ،خاطر نشان کرد :چهار عامل اساسی وجود دارد که یک ساختمان با کیفیت و استاندارد به وجود بیاید  .۱ نظارت دقیق  ۲ مجری ذی صلاح ۳ وجود  کارگران ماهر و استفده از مصالح استاندارد  که اگر چننین عواملی فراهم شود قطعا ساختمانی  سالمی به وجود می اید.

وی اضافه کرد: ما در ۳ بخش که شامل طراحی و نظارت و اجرا است حرکت های بسیار مثبتی انجام داده ایم و پیش بینی ما این است که در سال اینده  بتوانیم در بخش مجریان نیز فعالیت های لازم را انجام دهیم که در این صورت  به تدریج بسترهای صدور شناسنامه فنی و ملکی  نیز فراهم می شود.

لینک کوتاه
https://www.khzceo.ir/?p=4982

دیدگاه ها بسته شده اند.

دیدگاه ها بسته شده اند.