بالا بردن کیفیت ارائه خدمات مهندسی و کنترل و نظارت بر حسن اجرای این خدمات، هدف اصلی کمیته کنترل و نظارت

02:00734

مدیر واحد کمیته کنترل و نظارت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان گفت: بالا بردن کیفیت ارائه خدمات مهندسی و کنترل و نظارت بر حسن اجرای این خدمات در پروژه های مشمول بند ۵ ماده ۱۵ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان در محدوده استان هدف اصلی این کمیته است.
به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان، رضا حدادیان مقدم شامگاه پنجشنبه ۲ آذرماه با حضور در بیست و چهارمین نمایشگاه صنعت ساختمان افزود: هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان در راستای اجرای مواد ۷۳ و ۷۶ آیین نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و بند ۵ ماده ۱۵ قانون مذکور و به منظور نظارت بر حسن انجام خدمات مهندسی و کنترل و بهبود کیفیت ساخت و ساز، تشکیلات کمیته کنترل و نظارت سازمان را تعریف کرد.
وی ادامه داد: بالا بردن کیفیت ارائه خدمات مهندسی و کنترل و نظارت بر حسن اجرای این خدمات در پروژه های مشمول بند ۵ ماده ۱۵ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان در محدوده استان، هدف اصلی این کمیته است.
حدادیان مقدم اضافه کرد: در این دوره هیئت مدیره،رویکرد کمیته کنترل و نظارت، نگرش تعاملی و آموزشی،ایجاد همدلی و تکریم و بالابردن شان و جایگاه جامعه مهندسی بوده و بر همین اساس برنامه و مسیر راه این کمیته بر مبنای تعامل،همکاری و همیاری جامعه مهندسان در همه بخش ها اعم از طراحی،نظارت،اجرا،آزمایشگاه ها و بازرسی، به منظور دستیابی به اهداف سازمان ترسیم شده است.
مدیر واحد کمیته کنترل و نظارت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان تصریح کرد: در این راستا نباید اهداف قابل استحصال ناشی از وظیفه ذاتی این کمیته (بازرسی و کنترل) از جمله اصلاح نواقص و بهبود کیفیت عملیات ساختمانی،همچنین کاهش مسئولیت های فنی و حقوقی مهندسان فعال در این صنعت را نادیده گرفت.
حدادیان مقدم افزود: کمیته فعال و پیگیر متشکل از بازرسان فعال در تمامی رشته ها،تعامل و هماهنگی با ناظران هنگام بازرسی،تکریم مهندسان ارکان پروژه هنگام بازرسی و بررسی پرونده،حفظ منافع سرمایه گذار با بررسی صحت انجام وظایف ارکان پروژه منتسب به سازمان،رویکرد اصلاحی و آموزشی،شناسایی فرار ظرفیت ها و انجام بازرسی های دوره ای و رندمی علاوه بر ابلاغیه های رسمی و غیره از جمله وظایف کمیته کنترل و نظارت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان به شمار می رود.

لینک کوتاه
https://www.khzceo.ir/?p=36838

دیدگاه ها بسته شده اند.

دیدگاه ها بسته شده اند.