تفاهم نامه همکاری بنیاد مسکن و سازمان نظام مهندسی خوزستان

03:001.1K

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان و سازمان نظام مهندسی استان تفاهم نامه همکاری امضا کردند.
به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان:با حضورمدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان و رئیس سازمان نظام مهندسی خوزستان، تفاهم نامه همکاری در راستای نحوه ارائه خدمات مهندسی، مدیریت و نظارت بر حسن انجام خدمات مهندسی طراحان و ناظرین دارای صلاحیت و عضو سازمان با همکاری و هماهنگی بنیاد(ستاد) در راستای بازسازی و ساماندهی واحدهای مسکونی و تجاری در مناطق شهری واحدهای آسیب دیده در حوادث قهری منعقد شد.


مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان در آیین انعقاد این تفاهم نامه با اشاره به اینکه امروز نیاز به ساخت ساختمان‌های با کیفیت فنی بسیار مورد نیاز است، بیان کرد: نیازمند ارائه خدمات فنی و مهندسی به ویژه در حوزه شهری برای ساخت و سازهای بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در استان هستیم.
روح اله عمادی افزود: تعامل بسیار خوبی بین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و نظام مهندسی خوزستان به ویژه در ساخت مسکن در شرایط بحرانی همچون سیل و زلزله وجود دارد.


رییس سازمان نظام مهندسی خوزستان نیز با اشاره به همکاری این سازمان با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در ساخت مسکن اظهار کرد: مشارکت در ساخت مسکن در مناطق در معرض خطر، سیل‌زده، زلزله‌زده و حوادث خاص دیگر شامل این تفاهم نامه است.
کورش خواجوی افزود: ۵۰ درصد تخفیف نظام مهندسی برای هزینه‌های خدمات مهندسی شامل طراحی و نظارت در این تفاهم نامه در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: همچنین تسهیل و تسریع در کار کنترل نقشه و تشکیل کارگروه ویژه برای نظارت بر ساخت مسکن در قالب این تفاهم نامه از دیگر موارد همکاری این سازمان با بنیاد مسکن است.

خواجوی در پایان افزود:بیشتر مناطق کشور ما از نظر عوامل طبیعی مانند سیل و زلزله در معرض مخاطره بوده و از طرفی هزینه های خدمات مهندسی نسبت به هزینه تمام شده مسکن درصد ناچیزی است ،ولی ارائه این این خدمات در کیفیت ساختمان و تاب آوری مقابل عوامل طبیعی مانندسیل و زلزله همچنین بهره وری و آسایش بسیار موثر است.
بنابراین گزارش، این تفاهم نامه به منظور ارائه مطلوب خدمات فنی و مهندسی در مناطق شهری واحدهای آسیب دیده در حوادث قهری (در اثر سیل، زلزله و … سال های اخیر) و واحدهای در معرض خطر و آسیب پذیر (بافت فرسوده و…) استان خوزستان مانند شهر بندر امام(ره)، شهر مسجدسلیمان، شهر شادگان و… (مطابق ماده ۲۹ آیین نامه اجرایی ماده ۳۳ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان) با همکاری و هماهنگی بنیاد مسکن و ستادهای بازسازی منعقد شده است.


این تفاهم نامه قرار است در مرحله اول برای بحث ساخت ۷۰۰ واحد مسکن مدد جویان تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی، بنیاد علوی و بنیاد برکت در شهرستان شادگان اجرایی شود.

لینک کوتاه
https://www.khzceo.ir/?p=35304

دیدگاه ها بسته شده اند.

دیدگاه ها بسته شده اند.