سازمان نظام مهندسی

جلسه شورای مسکن شهرستان ایذه با موضوع بررسی وضعیت ساخت وسازهای غیر مجاز برگزار شد

02:451.1K

جلسه شورای مسکن شهرستان ایذه در محل فرمانداری شهرستان ایذه با موضوع بررسی وضعیت ساخت وسازهای غیر مجاز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان،  جلسه شورای مسکن شهرستان ایذه در محل فرمانداری شهرستان ایذه با موضوع بررسی وضعیت ساخت وسازهای غیر مجاز با حضور مهندس پژمان کیان پور (عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان) و مهندس سروش احمدی (مدیر اجرایی دفتر نمایندگی ایذه) برگزار شد.

کیان پور، با اشاره به حادثه دلخراش ساختمان متروپل در شهر آبادان، موارد کلیدی و مهمی که کلیه دست اندرکاران ساختمان از حقوقی و حقیقی می‌بایست در نظر داشته باشند تا به کمک هم از ساخت و سازهای غیر مجاز و غیر ایمن جلوگیری نمایند، بیان کرد.

وی ادامه داد:  این موضوع به همت جمعی همه ارگان ها و مسئولان نیاز دارد و قانون نظام مهندسی بدون اراده مجریان آن امکان پیاده سازی ندارد.
در ادامه جلسه، مدیر اجرایی دفتر نمایندگی آقای مهندس سروش احمدی نیز به عنوان درخواست کننده مکرر طرح موضوع ساماندهی به ساخت و سازهای غیر مجاز در جلسات شورای مسکن مسائل و مشکلات موجود در سطح شهر را که باعث ایجاد و تشدید این وضعیت شده اند را مطرح و به برخی نکات کلیدی و راهکارهایی که می تواند در این شرایط برای کاهش درصد ساخت و سازهای غیرمجاز موثر باشد مطرح نمودند از این نکات مطرح شده می توان به اهمیت صدور گواهی استحکام بنا توسط افراد ذیصلاح با رعایت اصول مربوطه به عنوان مرحله ای مهم و تعیین کننده در بازدارندگی تمایل مالکان به ساخت و ساز غیرمجاز اشاره نمود.
از دیگر موارد مطرح شده توسط ایشان، اشاره به حرمت خون جانباختگان در حادثه متروپل به مثابه خون شهدا به گردن همه مسئولان و متولیان ساخت و ساز می باشد که می بایست هیچگاه حرمت خون این عزیزان با سهل انگاری و مسامحه و قانون گریزی و ایجاد بستر فرار از قانون برای افراد، پایمال نگردد.

در ادامه از سوی حاضران در جلسه مواردی در خصوص ساخت و سازهای غیرمجاز، لزوم رعایت مقررات ملی ساختمان در ساخت و ساز و… مطرح و توسط مهندس کیانپور و مهندس احمدی پاسخ های لازم ارائه شد.
در این جلسه جهت کاهش ساخت و سازهای غیرمجاز مواردی مانند اهمیت صدور گواهی استحکام بنا توسط افراد ذیصلاح با رعایت اصول مربوطه به عنوان مرحله ای مهم و تعیین کننده در بازدارندگی تمایل مالکان به ساخت و ساز غیرمجاز اشاره شد.

با توجه به اهمیت موضوع ساخت و سازهای غیرمجاز در شهرستان ایذه که حدود ۹۰ درصد ساخت و سازها را در سال ۱۴۰۰ شامل می شود، مقرر گردید جلسات مستمری جهت طرح راهکارهای عملی برگزار گردد.

سازمان نظام مهندسی
سازمان نظام مهندسی
لینک کوتاه
https://www.khzceo.ir/?p=32841

دیدگاه ها بسته شده اند.

دیدگاه ها بسته شده اند.