جلسه هم اندیشی ریاست سازمان با اعضای کارشناسان ماده ۲۷ برگزار شد

03:161.0K

جلسه هم اندیشی اعضای کارشناسان ماده ۲۷ سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان با ریاست سازمان برگزار گردید و اعضای حاضر نقطه نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص بهتر شدن کارشناسی کارشناسان ماده ۲۷ و همچنین جایگاه آن عنوان کردند.
دکتر کورش خواجوی در این جلسه با اشاره به ماده ۲۷ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان اظهار کرد: طبق آیین نامه اجرایی کارشناسان ماده ۲۷، ارجاع کار از طرف سازمان خواهد بود و درخواست کننده خواسته خود را از سازمان درخواست نموده و سازمان آنرا به کارشناسان ماده ۲۷ ارجاع می دهد و پس از اخذ نظریه کارشناسی، آنرا به مرجع درخواست کننده گزارش، انعکاس می نماید.
وی بر لزوم تسلط کارشناسان رسمی ماده ۲۷ به قوانین و مقررات در حوزه ساخت و ساز تاکید کرد و گفت: بایستی گزارشات در چهارچوب ضوابط و بصورت شفاف باشد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان با بیان اینکه مطالبه برای بررسی ساختمان بسیار زیاد است خاطر نشان کرد: یکی از مهمترین موارد در این خصوص تایید استحکام بنا است که براساس ابلاغیه وزارت راه و شهرسازی در سال ۹۶، صدور هرگونه « برگ تایید استحکام بنا » با هر قید و شرط توسط مهندس ناظر، مهندس طراح، مهندس محاسب، سازنده و سایر کارشناسان مجاز نیست که می توان گفت از بهترین اقدامات در این خصوص بوده است.
وی با تاکید بر اینکه ارزیابی ها را با توجه به مشکلات بوجود آمده در خصوص حوادث ساختمانی، جدی بگیرید عنوان کرد: کارشناسان ماده ۲۷ سازمان در حادثه متروپل در جهت منافع عمومی جامعه و سازمان به بهترین شکل و با مسئولیت پذیری بیش از آنچه وظیفه سازمانی بود، گزارش خود را ارائه دادند.
خواجوی از بیمه مسئولیت مدنی کارشناسان ماده ۲۷ خبر داد و گفت: کارشناسان ماده ۲۷ مشمول بیمه مسئولیت مدنی می شوند و اگر می خواهید از این بیمه استفاده نمایید بدون ارجاع سازمان کار نکنید.
وی با بیان اینکه با همکاری و همدلی این جمع می توان نقش و جایگاه کارشناسان ماده ۲۷ را ارتقا داد عنوان کرد: پیشنهادات خود را در خصوص نحوه نوشتن گزارش وضعیت ساختمان ارائه دهید تا مکاتبات لازم و پیگیری آن توسط سازمان انجام شود.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان بر جنبه اخلاقی فعالیت کارشناسان ماده ۲۷ تاکید کرد و افزود: اگر ملاحظه فرمودید که ساختمانی دارای مشکلات اساسی و خطرناک برای ساکنان است در اسرع وقت به سازمان گزارش دهید تا به جد و از طریق دادستانی مورد پیگیری قرار گیرد.
در ادامه مهندس رشیدی پور کارشناسی ماده ۲۷ را یک عامل بازدارنده برای تخلف عنوان کرد و گفت: یک کارشناس ماده ۲۷ ماحصل حداقل ۱۲ سال کار و تجربه است پس انسان توانمندی در حوزه تخصصی خود می باشد.
وی در خصوص بحث استحکام بنا عنوان کرد: در این بحث باید به این نتیجه رسید که این ساختمان برای ساکنان خطری ندارد که باید در راستای آن مدارک و مستندات لازم را مالک و متقاضی کارشناسی دریافت شود.
در پایان حاضران در جلسه به مواردی مانند پیشنهاد کارشناسی گروهی، تمدید اعتبار پروانه های کارشناسی ماده ۲۷، حق الزحمه و تعرفه ها، کارتابل ارجاعات کار کارشناسان ماده ۲۷ و… اشاره کردند.

سازمان نظام مهندسی
سازمان نظام مهندسی

لینک کوتاه
https://www.khzceo.ir/?p=33677

دیدگاه ها بسته شده اند.

دیدگاه ها بسته شده اند.