جلسه هم اندیشی شرکت های خدمات آزمایشگاهی

03:001634

به گزارش روابط عمومی سازمان استان خوزستان ، جلسه هم اندیشی شرکت های خدمات آزمایشگاهی ژئوتکنیک و بتن ، با حضور تعداد کثیری از مدیران آزمایشگاه ها از سراسر استان و نایب رییس دوم و مدیر واحد خدمات آزمایشگاهی ، در محل ساختمان شماره ۲ سازمان برگزار گردید.

 
در این جلسه ابتدا به تبیین شرایط گردش کار در سامانه پذیرش پرداخته شد و محاسن و معایب آن مورد بررسی قرار گرفت . ضمنا در رابطه با مصوبه مجمع عمومی مورخ ۱۴۰۱/۱۲/۰۴ و درخواست اکثریت جامعه مهندسی در خصوص رعایت مفاد مندرج در قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و مقررات ملی ساختمان به منظور تنظیم روابط میان شاغلان حرفه های مهندسی ساختمان و کارفرمایان به طرق مختلف و تهیه و تنظیم قرارداد های یکسان و همچنین نظارت بر حسن انجام خدمات مهندسی که توسط اعضای محترم سازمان ارائه می شود ، بحث و گفتگو شد.

در این جلسه شرکت های خدمات آزمایشگاهی نیز خواستار نظارت و عملکرد بیشتر سازمان در این خصوص بوده و ضمن تاکید بر رعایت ضوابط ، مقررات و شرح وظایف خود در ارائه خدمات حرفه ای ، تعیین حداقل دستمزد برای ارائه این خدمات در سطح استان را مورد بررسی قرار دادند.

در ادامه ی جلسه ، نایب رییس دوم سازمان اظهار داشت که در این رابطه برنامه های متعددی به صورت موازی پیش رفته است که در روز های آینده به مرحله اجرا در می آید.

در گام نخست ، به منظور احراز هویت کاربران سامانه های سازمان نظام مهندسی استان اعم از مالکین گرامی و یا مهندسان عزیز ، شاهد راه اندازی سامانه شاهکار خواهیم بود . در این سامانه ورود به کارتابل مهندسی و یا دسترسی به سامانه پذیرش با درج کد ملی کاربر و شماره همراه فعال به نام کاربر خواهد بود. 

 در گام دوم و در صورت توافقات فی مابین مالکین و مهندسین ، ضمن احترام و رعایت حقوق شهروندان در انتخاب طراحان ، آزمایشگاه ها و مجریان ( به شرط دارار بودن ظرفیت و صلاحیت لازم ) ، قرارداد ها به صورت الکترونیکی تنظیم و مورد تایید طرفین قرار خواهند گرفت و سپس درگاه بانکی برای پرداخت حق الزحمه خدمات برای مالکین فعال می گردد. تاکید می شود که این حق الزحمه بر اساس مبالغ و شرایط قراردادی بوده و مستقیما به حساب مهندسان گرامی واریز خواهد شد و سازمان به جز کنترل و نظارت بر روند اجرای آن ، دخل و تصرفی در این رابطه نخواهد داشت.

مومنی اشاره داشت ، جلسات متعددی با بانک های استان برگزار و توافقاتی نیز حاصل شده است و در روزهای آینده بانک های عامل برای بخش های مختلف خدمات مهندسی به اعضا معرفی می گردد. 

وی خاطر نشان کرد شرکت های خدمات آزمایشگاهی برای بهره مندی از خدمات الکترونیکی مالی الزاما می بایست حساب خود را به نام شرکت در بانک تجارت شعبه کیانپارس اهواز ( کد شعبه ۱۰۱۰۰ ) افتتاح نموده و رسما آن را به سازمان استان معرفی نمایند. این خدمات پس از اتمام تشریفات قانونی ، برای شرکت های فوق از ماه آتی فعال خواهد شد.      

لینک کوتاه
https://www.khzceo.ir/?p=35560

دیدگاه ها بسته شده اند.

دیدگاه ها بسته شده اند.