سازمان نظام مهندسی

خواجوی: لزوم اخذ نظرات تخصصی در اصلاح قانون نظام مهندسی ساختمان

01:471.2K

 

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان، اعضای هیات مدیره سازمان با مهندس مجتبی یوسفی، نماینده مردم اهواز، باوی، کارون و حمیدیه و عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس در خصوص لایحه اصلاح قانون نظام مهندسی دیدار و گفت و گو کردند.

دکتر کورش خواجوی، رئیس سازمان، ضمن ارائه گزارش از وضعیت فعلی سازمان و بیان ظرفیت ها و پتانسیل های آن،  اظهار کرد: در دوران فعالیت هیات مدیره دوره هشتم، تحکیم روابط با سایر سازمان ها را جز سیاست های کاری خود قرار داده ایم و امیدواریم با یک تعامل سازنده بین نظام مهندسی ساختمان با وزارتخانه های مرتبط و مجلس مانند استان های دیگر، اصلاحات سازنده ای صورت پذیرد.

وی به لایحه اصلاح قانون نظام مهندسی اشاره کرد و گفت: قانون نظام مهندسی ساختمان در سال ۷۴ به تصویب رسید و  از آن تاریخ تغییر اساسی نداشته است و بنابراین انتظار داریم اصلاح قانون نظام مهندسی بعد از ۲۵ سال به صورت ویژه با اخذ نظرات کارشناسی از  متخصصان فعال در این حوزه صورت پذیرد و  به سمت استحکام و حمایت این مجموعه پیش برویم.

در ادامه این جلسه مهندس مجتبی یوسفی به لایحه اصلاح قانون نظام مهندسی ساختمان اشاره کرد و گفت:  سازمان نظام مهندسی ساختمان جز بزرگترین ذخایر تخصصی و فنی کشور است و  عظمت چنین سازمان مهمی نباید نادیده گرفته شود و این جمعیت فرهیخته ۲۰ هزار نفری به علت گستردگی و پراکندگی در نقاط مختلف استان می تواند تاثیرگذاری قوی، پایدار و پویایی داشته باشد.

وی با بیان اینکه قانون نظام مهندسی در مجلس در حال بازنگری است، خواستار ارتباط قوی این سازمان با نمایندگان مجلس شد و اعلام آمادگی نمود که مسائل موجود در سازمان و پیشنهادات هیات مدیره را در جهت پیشبرد اهداف سازمان در سطح مجلس و دولت پیگیری خواهند کرد.

لینک کوتاه
https://www.khzceo.ir/?p=31931

دیدگاه ها بسته شده اند.

دیدگاه ها بسته شده اند.