خوزستان دومین استان دارای واحدهای مسکن مهر نیمه تمام

06:002.0K

نشست شورای مسکن استان به ریاست استاندار خوزستان و با حضور تعدادی از معاونین و مدیران وزارت مسکن و شهرسازی و با حضور مهندس کمال دویده، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان، در محل استانداری برگزار شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن در این نشست گفت: استان خوزستان از لحاظ دارا بودن مسکن مهر نیمه تمام، بعد از تهران رتبه دوم را دارد.

دکتر مازیار حسینی در شورای مسکن استان خوزستان اظهار کرد: خوزستان برای ما بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: خوزستان دومین استان دارای بیشترین مسکن مهر نیمه تمام بعد از استان تهران است.

معاون وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: ساخت مسکن مهر یک کار فرادستگاهی است و استاندار یکی از مهره های مهم در اجرای هرچه بهتر این واحد ها است.

وی با اشاره به وضعیت آب و هوایی خوزستان بیان کرد: به دلیل اینکه این استان دارای آب و هوای خاصی است و اگر حتی یک روز مسکن مهر زودتر تمام شود به نفع مردم و دولت است.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: باید در کنار امر ساخت و ساز مسکن ساختمان های  مورد نیاز دیگر مانند مسجد، مدرسه ، کلانتری و تاسیسات زیربنایی دیگر نیز توجه داشته باشیم.

حسینی با عنوان اینکه در خوزستان عرضه و تقاضا در زمینه مسکن وجود دارد، عنوان کرد: باید تلاش کنیم سازنده و مصرف کننده را به هم برسانیم تا بار مشکل مسکن را از روی دوش دولت برداریم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه یکی از مسائلی که به ذوق میزند نبود راه مناسب برای دسترسی به منازل است، افزود: موضوع ساخت معابر و تاسیسات زیر بنایی جز مسائل مهم و حائز اهمیت است.

وی در خصوص پیمانکارانی که به خوبی کار نمی کنند گفت: هر پیمانکاری که در یک پروژه کوتاهی کرد نباید پروژه دیگری در استان به آن محول شود چرا که پول و آبروی مردم بازیچه نیست.

معاون وزیر با اشاره به اینکه اکنون بالغ بر ۳۰ درصد مردم کشور ما مستاجر هستند، عنوان کرد: باید برای مسکن دار شدن خانواده های فاقد مسکن تلاش شود.

حسینی از اجرای طرح ملی مسکن در کشور خبرداد و گفت: در این طرح زمین به صورت رایگان جذب و طبق طرح های ملی مسکن سازی انجام می شود.

وی عنوان کرد: این طرح موجب می شود زمین ها به خانه دار شدن مردم کمک کند.

۷۰۰۰ مسکن مهر فاقد متقاضی در خوزستان وجود دارد

مدیرکل دفتر سرمایه گذاری و اقتصادی مسکن وزارت راه و شهر سازی گفت: بالغ بر ۷ هزار واحد مسکن فاقد متقاضی در خوزستان وجود دارد.

عباس فرهادیه اظهار کرد: بالغ بر ۲۰ هزار مسکن مهر نیمه کاره در خوزستان وجود دارد که بالغ بر هفت هزار واحد آن بدون متقاضی است.

وی گفت: وجود مسکن های بدون متقاضی به دلیل عدم نیاز نیست، بلکه رشد نامناسب تورم موجب شده تسهیلات موجود نیز پاسخگوی قدرت خرید مردم نباشد.

فرهادیه با بیان اینکه ۶۵۰ میلیارد ریال برای تکمیل مسکن مهر های نیمه توان استان مورد نیاز است،  افزود: با توجه به اینکه اعتبار نقدی و غیر نقدی ما ۳۴۰ میلیارد ریال است بالغ بر ۳۱۰ میلیارد ریال کسری اعتبار خواهیم داشت.

مدیرکل دفتر سرمایه گذاری و اقتصادی مسکن وزارت راه و شهرسازی با اشاره به وجود لوله های نفتی در حریم شهری اهواز گفت:  وجود این لوله ها امکان برنامه ریزی را برای توسعه مسکن دشوار کرده است.

طرح جامع شهرستان مسجدسلیمان در مرحله ارائه به شورای عالی راه و شهرسازی کشور

غلامرضا شریعتی گفت: مسائل مربوط به شهرستان مسجدسلیمان با توجه به زلزله اخیر در این شهر و خطراتی که متوجه آن است و اقداماتی که برای بازسازی، تعمیرات و مسائل شهرسازی مسجدسلیمان مورد بحث و مطالعه جدی قرار گرفت و تصمیمات خوبی گرفته شد.

وی گفت: بنا شد برای مسجد سلیمان و طرح جامع آن در سریع ترین زمان ممکن مدارک تحویل شود تا در شورای عالی شهرسازی مطرح، بررسی و تصویب شود تا بتوانیم با فراغ بال کار بازسازی و نوسازی مسجد سلیمان را چه در رابطه با زلزله چه در رابطه با بافت های فرسوده که بناست از سوی هیئت دولت تصویب شود را انجام دهیم و دستگاه‌های متولی هم همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند.

استاندار خوزستان افزود: بنا شد که با توجه به مصوبه دولت و تخصیصی که به بنیاد مسکن داده شده است ساخت منازل آسیب دیده از زلزله به زودی شروع شود و با موافقتی که از سوی معاونین وزارت راه و شهرسازی انجام شد در مقطع فعلی ۱۵ هزار هکتار برای ساخت منازل اختصاص یافت و انشاالله این کار را به سرعت می‌توانیم انجام دهیم و مشکلی که در این زمینه داشتیم در این نشست رفع و حل شد.

شریعتی اظهار داشت: این موضوع به صورت عادی دست کم چند ماه زمان نیاز داشت ولی خوشبختانه امروز حل شد و کار شروع خواهد شد و بنا گردید تعمیرات نیز طبق توافق صورت گرفته و کار دنبال شود.

در ادامه جلسه مطالبی در خصوص شکل طرح توسعه و عدم وجود فضای کافی و موانع موجود بر سر راه توسعه شهر اهواز از سوی استاندار و معاونت شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی استان بیان گردید.

مسجد سلیمان نیازمند نگاه ویژه مسئولان است

شهردار مسجد سلیمان گفت: باتوجه به وضعیت ساخت و ساز ها و مبلمان شهری، این شهرستان نیازمند نگاه ویژه مسئولان دارد.

سلیمانی اظهار کرد: شهرستان مسجد سلیمان تا پیش از سال ۸۴ فاقد طرح جامع ساخت و ساز بود.

وی افزود: اجرای طرح جامع ساخت و ساز پس از ۲۰ سال ساخت و ساز های بدون الگوی واحد بسیار دشوار است.

شهردار مسجد سلیمان در خصوص ضروریت و الزامات جابه جایی بافت های در معرض خطر، عنوان کرد: در طرح ساخت مسکن و بهبود شرایط ساخت و ساز در شهر مسجد سلیمان ۳هزار واحد نیاز به جا به جایی مربوط به بافت فرسوده، ۳هزارو ۶۰۰ واحد مربوط به مناطق آلوده و شش هزارو ۶۰۰ مربوط به واحد های در معرض خطر است.

سلیمانی بیان کرد: بالغ بر هزارو ۵۰۰ واحد در اولویت قرار دارد  که در ابتدا نیاز به تامین ۳۰ هکتار اراضی ناخالص است.

وی با بیان اینکه طرح جابه جایی واحد های مسجد سلیمان در هر برهه با شکست روبرو شده است، گفت: بهبود وضعیت مسکن و مبلمان شهری در مسجد سلیمان نیازمند توجه ویژه مسوولان استانی است.

لینک کوتاه
https://www.khzceo.ir/?p=25147

دیدگاه ها بسته شده اند.

دیدگاه ها بسته شده اند.