دویده: لزوم ارائه خدمات مهندسی بهینه به مردم  خوزستان

04:002.2K

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان گفت: با توجه به افزایش بلایای طبیعی در سطح استان در سال جاری باید فضایی امن برای مردم خوزستان ایجاد کنیم.

مهندس کمال دویده، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان، در نشست راهبردی، اقتصادی و عملیاتی که با حضور مدیران اجرایی دفاتر نمایندگی برگزار شد اظهار کرد: ۹ ماه از شروع به کار هیات مدیره دوره هفتم می گذرد و این پنجمین جلسه هم اندیشی با مدیران اجرایی دفاتر نمایندگی است و قصد داریم در این جلسه مسائل را چالشی تر و با اعداد و ارقام مورد بررسی قرار دهیم.

وی با بیان اینکه مسائل و مشکلات را به شکل یک خانواده مطرح و حل می کنیم ادامه داد: می خواهیم در در این سه سال یک حرکت رو به جلو داشته باشیم و تاکنون هم در هرزمینه ای ورود کرده ایم، حرکت هوشمندانه و دقیقی داشته ایم که با اقبال خوبی همراه بوده است.

دویده از شروع به کار مجریان ذیصلاح از ۲۰ مردادماه خبر داد و گفت: در این زمینه جلسات زیادی با استانداری، اداره کل راه و شهرسازی و شهرداری برگزار کرده ایم و براساس مصوبه کارگروه هیات ۴ نفره بحث سازندگان مسکن از ۲۰ مرداد ماه سال جاری برای ساختمان های بالای ۸ طبقه در اهواز به اجرا در می آید و سپس به شهرهای دیگر تسری می یابد.

 

وی به موفقیت در انتخابات شورای مرکزی اشاره کرد و گفت: در این انتخابات هیات مدیره نظام مهندسی ساختمان خوزستان بسیار منظم ظاهر شد و البته دفاتر نمایندگی نیز در این موفقیت بسیار تاثیرگذار بودند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان خاطر نشان کرد:  در راستای بهینه سازی شرایط حاکم بر فرآیندهای سازمانی برنامه نظرسنجی ادواری از اعضادر خصوص روند کار و پرسنل سازمان و از طریق کارتابل خدمات مهندسی در اختیار اعضا قرار گرفت که بازخورد بسیار خوبی داشت و این مهم از ابتدای شهریور ماه مجدد مورد اجرا قرار می گیرد و دفاتر نمایندگی هم در این دوره مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.

همچنین وی در خصوص ارائه گزارش عملکرد بخش های مختلف سازمان مطالبی ارائه نمود و گفت: واحدهای سازمان ملزم هستند هرسه ماه گزارش عملکرد خود را ارائه دهند تا به همراه گزارش عملکرد هیات مدیره بر روی سایت سازمان قرار گیرد.

وی بر ارائه خدمات مهندسی بهینه به مردم  خوزستان تاکید کرد و گفت: با توجه به افزایش بلایای طبیعی در سطح استان در سال جاری و به منظور ایجاد فضایی امن برای مردم، ضمن افزایش کیفیت طراحی، نظارت و اجرا، باید استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد و استفاده از نیروی فنی ماهر و همچنین کاهش هزینه های ساخت را هدف خود قرار دهیم.

در این جلسه به شناسایی منابع درآمدی و هزینه های دفاتر نمایندگی، مقایسه محل های درآمدی، لزوم افزایش کیفیت انجام فرآیندهای سازمانی، استفاده از روش های مختلف ارزیابی فرآیندها، بهبود دانش پرسنلی با هدف تسریع امور، شناسایی و کاهش عوامل افت کیفیت انجام فرآیند سازمانی، لزوم شناسایی و افزایش منابع درآمدی و لزوم شناسایی و کاهش محل هزینه های اضافی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان در این خصوص عنوان کرد: همه با هم باید فکر کنیم تا درآمد و هزینه های سازمان در جهت بهبود وضعیت سازمان در سطح استان حرکت کند.

وی در رابطه با افزایش درآمد و کاهش هزینه های دفاتر نمایندگی راهکارهایی ارائه داد و گفت: کاهش هزینه های پرسنلی و هزینه های اداری، استفاده از دفاتر پیشخوان، راه اندازی مجریان و سازندگان مسکن و صدور شناسنامه فنی و ملکی، کسب درآمد از صدور خدمات مهندسی و… از جمله راه های افزایش درآمد است.

 

 

 

لینک کوتاه
https://www.khzceo.ir/?p=25121

دیدگاه ها بسته شده اند.

دیدگاه ها بسته شده اند.