سامانه اتصال یکپارچه نظام مهندسی و شهرداری‌ها در آبادان

04:00962

آیین افتتاحیه و رونمایی از اولین سامانه اتصال یکپارچه نظام مهندسی و شهرداری‌ها در آبادان برگزار شد.

رئیس سازمان نظام مهندسی خوزستان: با توسعه سامانه جامع پذیرش مالکین و صاحب کاران ، راه‌اندازی این سامانه دستاوردی ارزشمند برای نظام مهندسی است / با راه‌اندازی این سامانه از تخلفات اداری در صدور پروانه و ایجاد تغییرات در نقشه‌های ساختمانی جلوگیری می‌شود.

آیین افتتاحیه و مراسم رونمایی از اولین سامانه اتصال یکپارچه نظام مهندسی و شهرداری آبادان با حضور دکتر کوروش خواجوی رئیس و تعدادی از اعضای هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان، دکتر یاسین کاوه‌پور شهردار آبادان، رمضان مهجوری معاونت عمرانی فرمانداری ویژه آبادان و میهمانانی ویژه از سازمان منطقه آزاد اروند ، صبح روز شنبه هجدهم شهریور ماه، در محل ساختمان شهرداری منطقه یک آبادان برگزار شد.

سرپرست دفتر نمایندگی نظام مهندسی آبادان و مدیر دفتر فنی فرمانداری آبادان از دیگر حضار در این جلسه بودند.

در ابتدای این جلسه که با هماهنگی سازمان نظام مهندسی استان خوزستان و میزبانی شهرداری آبادان برگزار گردید ، دکتر خواجوی رئیس این سازمان، راه‌اندازی سامانه ارتباط برخط نظام مهندسی و شهرداری را دستاورد ارزشمندی برای نظام مهندسی دانسته و گفت: با راه‌اندازی این سامانه از تخلفات اداری در روند صدور پروانه پیشگیری و از ایجاد تغییرات در نقشه‌های ساختمانی جلوگیری خواهد شد.

وی راه‌اندازی سامانه یاد شده را حاصل بیش از یک سال همکاری و تلاش مستمر واحد انفورماتیک، خدمات مهندسی و سایر بخش‌های مرتبط با تهیه نقشه‌های ساختمانی در سازمان نظام مهندسی دانسته و افزود: تجربه متروپل نشان داد که بسیاری از ساختمان‌های دارای تخلف اداری فاقد نقشه‌های تأیید شده در نظام مهندسی هستند و همین امر موجب شد سازمان نظام مهندسی به فکر ارتقاء سامانه‌های الکترونیکی خود و فراهم نمودن زیرساخت‌های لازم جهت ارتباط الکترونیکی با شهرداری بیفتد.

رئیس سازمان نظام مهندسی خوزستان در ادامه گفت: از این پس شهرداری می‌تواند به آرشیو متمرکز نقشه‌ها و اسناد فنی نظام مهندسی اعم از کارتابل خدمات مهندسی، کارتابل شرکت‌های آزمایش بتن، مجریان ذیصلاح و کارتابل طراحان نقشه دسترسی داشته و کلیه اطلاعات ساختمان‌ها را از طریق وارد نمودن پلاک ثبتی، کد ملی یا نام مالک جستجو کرده و به آنها دسترسی داشته باشند.

دکتر خواجوی با اعلام اینکه سازمان نظام مهندسی خوزستان پیگیر راه‌اندازی سامانه برخط ارتباط شهرداری و نظام مهندسی در همه شهرهای استان است، افزود: با امنیت بسیار بالایی که برای این سامانه تدارک دیده شده و نیز به دلیل کنترل و دسترسی آسان، بسیاری از نامه‌نگاری‌های فیزیکی معمول بین سازمان نظام مهندسی و شهرداری حذف شده و این امر موجب تسریع در روند صدور پروانه‌های ساختمانی می‌گردد.

وی در ادامه گفت: آنچه که سامانه اتصال یکپارچه نظام مهندسی و شهرداری را منحصر به فرد می کند این است که این سامانه مختص نظام مهندسی بوده و این سازمان امکان دسترسی حداقلی به سرورهای خود را برای شهرداری فراهم آورده است، همچنین سامانه نظام مهندسی قابلیت اتصال از طریق وب سرویس به تمامی نرم افزارهای جاری در شهرداری ها را دارد .

در ادامه این مراسم، دکتر یاسین کاوه‌پور شهردار آبادان، نیز ضمن تشکر صمیمانه از نظام مهندسی خوزستان همچنین دفتر نمایندگی آبادان، ایجاد سامانه اتصال یکپارچه نظام مهندسی و شهرداری را در جهت جلوگیری از تخلفات اداری موثر دانسته و با اشاره به حوادث تلخ گذشته نظیر حادثه متروپل گفت: راه‌اندازی سامانه اتصال یکپارچه نظام مهندسی و شهرداری‌ها یکی از الزامات بوده و این ارتباط الکترونیکی هم در بحث خدمات به شهروندان و هم در قسمت کنترل اسناد ساختمانی و نقشه‌ها موجب ارائه خدمات باکیفیتی به شهروندان خواهد شد.

وی افزود: با دسترسی شهرداری به اطلاعات نظام مهندسی از قبیل گزارش‌های مرحله‌ای ناظرین ساختمانی، نقشه‌های تأیید شده در نظام مهندسی و یا مشخصات مجریان ساختمان، خطاهای سهوی و تخلفات اداری به حداقل ممکن کاهش خواهد یافت. در پایان این جلسه ، مدعوین در بخش شهرسازی منطقه یک شهرداری آبادان از سامانه خدمات برخط شهرداری و نظام مهندسی رونمایی کردند.

شایان ذکر است در حاشیه این مراسم دکتر کوروش خواجوی رئیس نظام مهندسی خوزستان و دکتر یاسین کاوه‌پور شهردار آبادان، در خصوص نحوه کنترل و بررسی وضعیت استحکام بنای ساختمان‌های نا ایمن به بحث و تبادل نظر پرداختند.

لینک کوتاه
https://www.khzceo.ir/?p=35901

دیدگاه ها بسته شده اند.

دیدگاه ها بسته شده اند.