سازمان نظام مهندسی

مانور بازرسی از ساختمان های ناایمن و فرار ظرفیت توسط بازرسان صنفی امور مجریان در شهرستان اهواز برگزار شد

03:151.2K

‎به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان، مانور بازرسی از ساختمان های ناایمن و فرار ظرفیت توسط بازرسان امور مجریان ذیصلاح سازمان امروز (پنجشنبه ۱۹/خردادماه۱۴۰۱) از ساعت صبح ۸ لغایت ۱۲ ظهر در شهر اهواز با هدف یافتن ساختمان های ناایمن و فرار ظرفیتی (در سیستم نظام مهندسی ثبت نشده اند) که در حال ساخت می باشند برگزار شد.
‎در جلسه ای که صبح امروز پیش از آغاز مانور برگزار شد مهندس فیروز غلامی (نایب رئیس سازمان)، مهندس اسدالله رنجبر (عضو هیات مدیره)، مهندس محمد کمایی (مدیر امور مجریان ذیصلاح)، مهندس رضا حدادیان مقدم (مدیر کمیته کنترل و نظارت)، مهندس سپهر محمدیان (مدیر خدمات مهندسی)، مهندس صادقی (رئیس انجمن صنفی ساختمان) و بازرسان مجریان ذیصلاح حضور داشتند.
‎در ابتدای جلسه مهندس کمایی مدیر امور مجریان ضمن خیر مقدم به کلیه مدعوین محدوده های بازرسی را به بازرسان اعلام نمود و سپس مهندس غلامی اظهار کرد: در افکار عمومی ساختمان ها را به مهندسان و نظام مهندسی ساختمان مرتبط می دانند، حادثه متروپل مظلومیت مهندسان ناظر و سازمان را نشان داد زیرا کار در چرخه سازمان قرار نگرفته بود.
‎وی با تاکید بر اینکه نباید بگذاریم این اتفاقات رقم بخورد ادامه داد: در سطح کلان متوجه شده اند باید به سازمان نظام مهندسی ساختمان و مهندسان ارزش بگذارند و مورد حمایت قرار بگیرند و ما نیز در مقابل باید تلاش کنیم که وظیفه خود را به نحو احسن انجام دهیم زیرا یک خطای کوچک اتفاقات بزرگی را رقم می زند.
‎در ادامه مهندس رنجبر گفت: هدف کلی از این مانور، جمع آوری اطلاعات ساختمان های در حال اجرا است و دامنه اطلاعات فراگیر است بخشی از روی تابلوهای ساختمان و برخی هم با پرسش و پاسخ از متولی کار به دست می آید باید از نظر حقوقی امانتدار خوبی برای این اطلاعات باشیم.
‎وی ادامه داد: این اطلاعات در واحد مجریان ذیصلاح تجمیع می شود تا اگر جایی فرار ظرفیت صورت گرفته، کیفیت کار پایین است و حق مردم تضییع می شود با آن برخورد شود.
‎عضو هیات مدیره سازمان مواردی که بازرسان باید مورد توجه قرار دهند از جمله صحت اطلاعات ساختمان نسبت به درج در تابلو، نوع سقف، بهره برداری در زمان ساخت، اجرا مطابق نقشه، ابعاد ستون ها اشاره کرد و افزود: خطرات و ناایمنی های بالقوه ای داریم که هر لحظه ممکن است بالفعل شوند.
‎وی اضافه کرد: این خطرات مربوط به گودها، ساختمان های بلند مرتبه رها شده و ساختمان هایی که با نگاه هم خطرناک به نظر می آید و از نظر روانی برای عموم مردم ناایمن هستند، است

سازمان نظام مهندسی
سازمان نظام مهندسی
سازمان نظام مهندسی
سازمان نظام مهندسی
سازمان نظام مهندسی
سازمان نظام مهندسی
لینک کوتاه
https://www.khzceo.ir/?p=32918

دیدگاه ها بسته شده اند.

دیدگاه ها بسته شده اند.