مجریان ذی صلاح جهت کیفیت ساخت و ساز الزامی شود

نایب رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان گفت: بحث مجریان ذی صلاح جهت بالا بردن کیفیت ساخت و ساز الزامی شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان، کمال دویده در نخستین جلسه روسای دفاتر نمایندگی سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان در سال ۹۴، مشکلات و موارد دفاتر نمایندگی را در شش دسته تقسیم کرد.

وی اظهار کرد: این موارد عبارت از موارد مالی، خدمات مهندسی، پاسخ دهی مناسب مرکز به دفاتر، آموزش، بحث عدم همکاری شهرداری ها با دفاتر و مباحث فنی مربوط به راه اندازی آزمایشگاه ها هستند.

نایب رئیس اول سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان خاطر نشان کرد: نظام مهندسی علاوه بر رسیدگی به این موارد باید در زمینه استقرار مشاور حقوقی در سازمان جهت حمایت های حقوقی و مشاوره دادن به مهندسان عضو عمل کند.

وی بر رسیدگی به بحث مالیات ها، عوارض دارایی مهندسان و ساماندهی به مباحث مالیاتی آن ها تاکید کرد و اضافه کرد: استقرار کارتابل مهندسی به عنوان یک ابزار کمک بسیاری به مهندسان در رابطه با خدمات مهندسی می کند

دویده خاطر نشان کرد: تسهیل در امور خدمات مهندسی، دسترسی سریع به منابع اطلاعاتی و ایجاد پایگاه الکترونیکی از مهمترین ویژگی های کارتابل خدمات مهندسی است.

وی از تدوین نظامنامه ای جهت آموزش خبر داد و گفت: تدوین این نظامنامه می تواند سازمان نظام مهندسی را در جهت تربیت نیروهای متخصص وکارآزموده کمک کند.

نایب رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان بر لزوم همکاری شهرداری ها تاکید کرد و افزود: هیچ گونه نقشه ای نباید بدون تایید سازمان منجر به صدور پروانه ساختمان گردد.

وی با اشاره به اینکه امسال بحث مجریان ذیصلاح ساختمان با هدف ارتقا کیفیت و جلوگیری از تخلفات ساختمانی باید الزامی شود تصریح کرد: نظام مهندسی ساختمان خوزستان از نظر حقیقی و حقوقی آمادگی دارد وارد مرحله اجرایی سازندگان مسکن در مرکز و شهرستان ها شود و البته در شهرستان ها به دلیل اینکه تعداد طبقات ساختمان ها با تعداد طبقات کمتری ساخته می شوند میتوان از مجری حقیقی استفاده نمود.

لینک کوتاه
https://www.khzceo.ir/?p=9028

دیدگاه ها بسته شده اند.

دیدگاه ها بسته شده اند.