مصاحبه رییس سازمان در خصوص توسعه نرم افزاری و سخت افزاری خدمات مهندسی

02:001720

کوروش خواجوی ، رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان ، در مصاحبه اختصاصی با روابط عمومی سازمان استان ، فرا رسیدن سالروز ارتحال رهبر کبیر انقلاب را به جامعه مهندسان و عموم مردم شریف را تسلیت گفت و یاد و خاطره شهدای قیام ۱۵ خرداد را گرامی داشت.

در ادامه این گفتگو خواجوی به لزوم توسعه نرم افزاری و سخت افزاری خدمات مهندسی در سازمان اشاره کرد و از راه اندازی و بهره برداری سامانه پذیرش مالکین و صاحب کاران در سطح استان خبر داد.
به گفته وی ، این سامانه به منظور صیانت و رعایت حقوق عامه و ارائه خدمات شفاف به هم استانی های عزیز ، طراحی و راه اندازی شده است و مالکین و صاحب کاران گرامی می توانند از طریق این سامانه کلیه خدمات مهندسی مورد نیاز خود را درخواست داده و در نهایت به تمامی اسناد و مدارک مربوط به پروژه دسترسی داشته باشند.
خواجوی با بیان اینکه قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان وظیفه تنظیم روابط بین صاحبان حرفه های مهندسی ساختمان و کارفرمایان را بر عهده سازمان نهاده است ، بیان داشت ، در این سامانه قراردادهای خدمات مهندسی شامل خدمات طراحی ، خدمات سازندگان مسکن و ساختمان و خدمات آزمایشگاه های ژئوتکنیک ، بتن و جوش به صورت یکسان و بر اساس نرخ های مصوب تهیه و تنظیم می گردد و کیفیت در ارائه خدمات عامل مهم و موثر در بازار رقابت خواهد بود.
ایشان در ادامه اشاره کرد ، به منظور تسهیل در پرداخت حق الزحمه های این خدمات و تعیین روش های کاربردی و افزایش سقف مجاز پرداخت های الکترونیکی ، رایزنی هایی با چند بانک صورت گرفته و در آینده نزدیک درگاه پرداخت الکترونیکی برای صاحبان مشاغل مهندسی فعال می شود.
در این مصاحبه رییس سازمان اعلام کرد ، همچنین با توسعه زیر ساخت های سازمان ، امکان تبادل و دسترسی به اطلاعات در بستر الکترونیکی با تمامی شهرداری ها و مراجع صدور پروانه از سوی این سازمان مهیا شده است.
وی اذعان داشت ، در حال حاضر ارتباط سازمان در شهرداری اهواز از طریق سامانه های سیماک و پنجره واحد با شهرداری برقرار است و اسناد و مدارک لازم برای صدور پروانه از سوی سازمان به صورت الکترونیکی برای مناطق شهرداری اهواز ارسال می گردد.
وی در پایان برای استفاده از این بستر و همکاری با کلیه مراجع صدور پروانه برای سایر شهرهای استان اعلام آمادگی کرد و گفت ، این سازمان در نظر دارد در گام نخست ارتباط خود را با شهرداری شهرهای ، آبادان ، بهبهان ، خرمشهر ، دزفول ، شوشتر و ماهشهر ایجاد نماید.

لینک کوتاه
https://www.khzceo.ir/?p=35242

دیدگاه ها بسته شده اند.

دیدگاه ها بسته شده اند.