سازمان نظام مهندسی

وبینارکارگاه طراحی واجرای نمای پوسته ای خشک کورتکس برگزار شد

02:00871

 

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان، وبینارکارگاه طراحی واجرای نمای پوسته ای خشک کورتکس برگزار شد.

در این وبینار مهندس کورش خواجوی (رئیس سازمان)، اظهار کرد: در این وبینار به دو مبحث طراحی و اجرای نماهای پوسته ای و مباحث تخصصی در مورد نماهای دو پوسته پرداخته می شود.

وی با بیان اینکه برای این کارگاه آموزشی اساتید برجسته ای انتخاب شدند عنوان کرد: با توجه به شرایط اقلیمی خوزستان، توسعه طراحی نما می تواند برای استان مفید باشد و در آینده شاهد توسعه نما خواهیم بود.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان خاطر نشان کرد: از مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان در سطح کشور غفلت شده است و ساختمان هایی که طراحی و اجرا شده ملاحظات مربوط به صرفه جویی انرژی در آن رعایت نشده و این برای کشور بسیار خطرناک است و در حال حاضر در کشورهای پیشرفته و در حال توسعه ملاحظات زیادی برای صرفه جویی در مصرف انرژی دارند.

وی با بیان اینکه مصرف زیاد انرژی با توجه به محدودیت های منابع انرژی جهان را با مشکل مواجه کرده است تصریح کرد: هرکسی که یک قدم در خصوص صرفه جویی انرژی در ساختمان ها بردارد به آینده جهان خدمت کرده است.

وی ادامه  داد: در بخش هایی از دنیا، با یک تنش کوچک با مشکلات سوخت و انرژی مواجه می شوند بنابراین صرفه جویی در مصرف انرژی به این کره آسیب دیده از توسعه کمک خواهد کرد و این بسیار ارزشمند است که در این زمینه شروع کنیم، در هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان از چندماه پیش اقداماتی در این خصوص صورت گرفته و کمیسیون انرژی تشکیل شده است.

در ادامه وبینار مباحث زیر تدریس شد:

برگزاری کارگاه طرح واجرای نمای پوسته ای خشک کورتکس:سخنران مهندس سید احمد موسوی جد

پایداری در نماهای پوسته ای: سخنران دکتر سیدمجید مفیدی شمیرانی

مبحث نحوه اجرایی نمودن مبحث ۱۹، و کاربرد نرم افزارهای روشنایی وانرژی: سخنران دکتر بهروز محمدکاری

مبحث ادراک ساکنین ساختمانها از نور عبوری از نما های پوسته ای: سخنران دکتر سیامک ساسانی

لینک کوتاه
https://www.khzceo.ir/?p=33898

دیدگاه ها بسته شده اند.

دیدگاه ها بسته شده اند.