ویرایش ششم اصلاح شیوه نامه ارجاع نظارت

نایب رئیس سازمان نظام مهندس ساختمان خوزستان عملکرد واحد خدمات مهندسی سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان را در سال ۹۳ گزارش داد.

کمال دویده در گفت و گو پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان اظهار کرد: واحد خدمات مهندسی سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان در سال ۹۳ اقدامات و فعالیت های بسیاری داشت که برخی از آن ها برای اولین بار در سطح استان و کشور انجام شد.

وی در رابطه با این خدمات عنوان کرد: از جمله این خدمات می توان به اصلاح و تغییر تعرفه خدمات مهندسی، اعلام شیوه گردش کار خدمات مهندسی جهت اطلاع مسئولان دفاتر و مالکان محترم، پذیرش نقشه های ارجاعی به گروه بررسی و پاسخگویی به قراردادهای نظارت مهندسان فقط توسط مسئولان دفاتر می توان اشاره کرد.

نایب رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان به تکمیل فرم خوداظهاری اشاره کرد و گفت: جهت تعیین و پیش بینی ظرفیت در بخش های طراحی و نظارت مهندسان و برنامه ریزی یک ساله، تکمیل فرم خوداظهاری اعضا انجام شد.

وی ارزیابی طرح ارجاع نظارت کار با حضور روسای دفاتر نمایندگی را از دیگر اقدامات دانست و عنوان کرد: در سال ۹۳ جلسات هم اندیشی و اولویت بندی موضوعات و چالش های خدمات مهندسی انجام شد و همچنین امضای کلیه مستندات فنی پروژه ها توسط مسئولان دفاتر مهندسی طراحی الزامی شد.

دویده به فراخوان طرح سازندگان مسکن و ساختمان (مجریان ذیصلاح- حقوقی) اشاره کرد و افزود: بحث مجریان ذی صلاح از این بابت که در راستای اجرای ظرفیت قانونی در بخش سازندگان مسکن و مجری ذی صلاح فراخوان داده شد که شرکت های حقوقی تشکیل شوند که براساس آن استفاده از مجریان ذی صلاح در ساخت پروژه ها الزامی شد.

وی با اشاره به اینکه ارائه خدمات مهندسی در بخش طراحی و نظارت سازه های صنعتی، مطابق ماده ۱۲ آیین نامه انجام می شود، تصریح کرد: در سال ۹۳ انتخابات الکترونیکی جهت انتخاب هفت نفر به عنوان نمایندگان دفاتر مهندسی طراحی برگزار شد.

نایب رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان در این خصوص اضافه کرد: برای اولین بار تعیین نمایندگان از بین مسئولان دفاتر به صورت انتخابات الکترونیکی انجام شد که براساس آن تعدادی از مسئولان دفاتر برای رسیدگی بر امور دفاتر مهندسی انتخاب تا مسائل و مشکلات را عنوان و به راهکارهایی برسند.

وی از دیگر خدمات ارائه شده گفت: برگزاری جلسه مدیریت خدمات مهندسی با مسئولان دفاتر مهندسی، برگزاری اولین دوره انتخابات الکترونیک دفاتر مهندسی اهواز، پذیرش نقشه توسط گروه بررسی نقشه فقط از جانب مسئولان دفاتر مهندسی طراحی و یا نمایندگان قانونی آن ها، برگزاری جلسه هماهنگی و بررسی نقطه نظرات پیشنهادی جهت ساماندهی امور نقشه های تفکیکی و ایجاد سامانه الکترونیکی و غیر حضوری Khzeng.ir جهت بررسی پیشنهاد و انتقادات اعضا از دیگر فعالیت های واحد خدمات مهندسی سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان در سال ۹۳ است.

دویده خاطر نشان کرد: اعلام بازبینی شیوه نامه توزیع نظارت توسط مدیریت خدمات مهندسی و کارشناسان واحد خدمات مهندسی و کارشناسان این واحد با حضور نمایندگان اداره راه و شهرسازی نیز انجام شد.

وی اصلاح شیوه نامه ارجاع نظارت اشاره کرد و گفت: ویرایش ششم شیوه نامه ارجاع نظارت در حال توزیع است که این شیوه نامه در یازدهمین جلسه کمیسیون خدمات مهندسی و اشتغال شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور مطرح و مورد استقبال قرار گرفت.

نایب رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان اظهار کرد: بازرسی از دفاتر مهندسی طراحی مرکز استان یکی از شرح وظایف مسئولان دفاتر بازرسی است که به صورت مستمر و سرزده انجام می شود.

وی خاطر نشان کرد: اعلام مصوبات جلسات مدیریت خدمات مهندسی با نمایندگان منتخب دفاتر مهندسی طراحی، فراخوان مهندسان نقشه بردار جهت اجرای کارتابل توزیع کار نقشه های تفکیکی، فرآیند ثبت پلاک های جدید در کارتابل خدمات مهندسی و انتخاب مهندسان ناظر و بررسی نقشه و اعتبار ظرفیت دفاتر مهندسی مطابق ضوابط و مقررات ملی تا پایان سال جاری از جمله اقدامات مهم واحد خدمات مهندسی در سال ۹۳ است.

دویده افزود: الزامی نمودن مهندسان ناظر جهت مراجعه به سازمان در وقت اداری مشخص در خصوص مهمور نمودن نقشه ها که برای اولین بار در ایران اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه ، اعلام شرایط پروژه هایی با تعرفه ۹۳ محاسبه و به سال ۹۴ منتقل می شوند اذعان کرد: انتخاب نظارت برق ساختمان های گروه های (ج) برای اعضای پایه ۳ این رشته میسر شده است و همچنین شیوه اختصاص ظرفیت در بخش های ظرفیت مهندسان حقیقی و دفاتر مهندسی طراحی در سال ۹۴ انجام می شود.

 

دانلود فایل

 

 

لینک کوتاه
https://www.khzceo.ir/?p=8648

دیدگاه ها بسته شده اند.

دیدگاه ها بسته شده اند.