اخبار و اطلاعیه ها, مهمترین اخبار

رییس سازمان در جمع مدیران: هم افزایی و تعامل بیشتر رمز پیشرفت مجموعه های موفق است

در راستای ارتقاء بهره‌وری سازمانی و بهبود فرآیندهای خدمت‌رسانی، جلسه‌ای با حضور رئیس و نایب رییس دوم سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان و مدیران واحدهای مختلف برگزار گردید. در این جلسه، بر ضرورت بهسازی فرآیندهای اداری، بهره‌گیری از روش‌های نوین در ارائه خدمات، و تبیین دقیق شرح وظایف مدیران تأکید شد.

مهندس دویده در سخنان خود، با اشاره به اهمیت تحول اداری و سازمانی، عنوان کرد: «ضروری است که سازمان به سمت ارائه خدمات هوشمند، تسهیل در امور اعضا، و چابک‌سازی ساختارهای اجرایی حرکت کند.»

ایشان ضمن بازگویی و برسی اقدامات صورت گرفته از بدو حضور هیات مدیره دوره نهم در سازمان بصورت موکد اظهار داشت : «تمامی ارکان و بخش های سازمان باید برای جلب رضایت عمومی و ارتقاء سطح رضایتمندی اعضا و عموم مراجعین از هیچ تلاشی دریغ ننمایند و هم افزایی و تعامل بیشتر که رمز پیشرفت همه ی مجموعه های موفق است ، باید سرلوحه تمامی واحدها و مد نظر مدیران سازمان باشد»

وی با اشاره به اینکه شنیدن نظرات مدیران واحدها در جلسات سازمانی، بویژه در سازمان‌هایی مانند نظام مهندسی ساختمان، بسیار مهم است اظهار داشت : این نظرات می‌توانند نمایانگر دیدگاه‌ها، چالش‌ها و پیشنهاداتی باشند که از داخل سیستم به‌طور مستقیم قابل درک است. در این‌گونه جلسات، مدیران واحدها معمولاً می‌توانند مسائل و تجربیات عملی خود را در حوزه‌های مختلف مانند خدمات مهندسی، دبیرخانه، کمیته کنترل نظارت ، انفورماتیک و …. و مسائل مربوط به منابع انسانی مطرح کنند.

دکتر بهنام برومند زاده نایب رییس سازمان هم ضمن تقدیر از تلاش مدیران سازمان بیان داشت که : آموزش کارکنان و مدیران یکی از ارکان اصلی بهبود عملکرد سازمان است و این آموزش‌ها می‌تواند شامل مهارت‌های فنی، مدیریتی، یا حتی آشنایی با استانداردهای جدید صنعت ساخت‌وساز باشد که هیات مدیره نهم قصد دارد در این خصوص اقدامات ویژه ای را جهت تقویت دانش و اطلاعات پرسنل سازمان صورت دهد.

مهندس سپهر محمدیان مدیر واحد خدمات مهندسی سازمان نیز ضمن تقدیر از نگرش رییس و اعضای محترم هیات مدیره سازمان در خصوص موضوعات پرسنلی و اداری عنوان کرد : شنیدن نظرات مدیران می‌تواند به شناسایی نیازهای آموزشی کارکنان و حتی خود ایشان کمک کند. برای مثال، ممکن است واحدی نیاز به آموزش‌های تخصصی جدید برای درک بهتر از استانداردهای شغلی و صنفی داشته باشد که ارائه آموزش و بروز شدن اطلاعات پرسنل ، یقیناً باعث افزایش میزان رضایتمندی اعضا و سایر مراجعین خواهد شد.

مهندس امیر علیخانی هم بعنوان مدیر واحد روابط عمومی سازمان با تقدیر از رویکرد هیات مدیره دوره نهم گفت : بر اساس دستورات ، نوع تصمیمات و تاکید رییس سازمان میتوان دریافت که سازمان نظام مهندسی خوزستان با اتخاذ رویکردهای مبتنی بر شفاف‌سازی، نظارت هدفمند و به‌کارگیری سازوکارهای ارزیابی عملکرد، در مسیر ارتقاء کیفیت خدمات و تأمین منافع ذی‌نفعان گام برمی‌دارد و امید است با دریافت نظرات اعضای محترم سازمان ، مدیران تلاشگر و خدوم آن و همچنین کلیه ذینفعان و صاحبان کار بتوانیم در جهت احیای اعتماد عمومی گام هایی مثب برداریم.

مدیر واحد مجریان ذیصلاح سازمان ، مهندس رضا حدادیان مقدم نیز ابراز داشت که : بهبود ارتباطات درون‌سازمانی میان واحدهای مختلف، ارتقاء مهارت‌های مدیریتی و استقرار نظام ارزیابی عملکرد منظم در بخش کارشناسی و پرسنلی ، میتواند از مهم‌ترین راهبردهای سازمان در مسیر تحول و توسعه خدمات مهندسی در استان خوزستان باشد.

مدیر واحد پروانه اشتغال و عضویت هم ضمن بررسی روندها، چالش‌ها و راهکارهای بهبود فرآیند صدور و تمدید پروانه‌های اشتغال اعضا و ارتقاء سطح خدمات‌دهی در حوزه عضویت ، به بیان برخی مسائل و پیشنهادات جهت تسهیل امور مهندسان، به‌ویژه در زمینه کاهش بروکراسی اداری، به‌روزرسانی سامانه‌ها، و افزایش رضایتمندی اعضا پرداخت. حسین رفیع زاده افزود با توجه به مشکل سامانه سپامک و دستور ریاست سازمان در راستای پیگیری و حل مشکل تمدید عضویت اعضا ، تمدید عضویت بیش از ۲۵۰۰ عضو سازمان انجام شده است.

همچنین مدیر واحد تاسیسات مکانیکی و گاز سازمان ضمن ارائه گزارشی از عملکرد واحد در ماه‌های اخیر، به بیان مهم‌ترین مسائل و چالش‌های موجود در حوزه تأسیسات پرداخت. مهندس امید نادری با تأکید بر اهمیت رعایت استانداردها و مقررات ملی در طراحی و اجرای تأسیسات مکانیکی و گاز، افزود: افزایش سطح نظارت تخصصی و ارتقاء کیفیت طراحی‌ها، از اولویت‌های اصلی این واحد در سال جاری است.

در جلسه هم‌اندیشی مدیران سازمان با مهندس دویده ، به ترتیب خانم های مهندس نیک سرشت ، احمدی ، افراز و واهبی مدیران واحدهای انفورماتیک، دبیرخانه ، امور مالی و آموزش نیز به ارائه گزارشی از اقدامات انجام‌شده پرداخته و برنامه‌های آتی خود را تشریح نمودند که میتوان به اهم ایده های ایشان نظیر ضرورت توسعه زیرساخت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری سازمان ، تسهیل دسترسی کاربران و افزایش پایداری سرویس‌های الکترونیکی ، راه‌اندازی سامانه بایگانی الکترونیک، تسریع در پاسخ‌گویی به مکاتبات و یکپارچه‌سازی گردش مکاتبات بصورت استانی ، لزوم برنامه‌ریزی دقیق در تخصیص منابع، انضباط مالی و برگزاری دوره های آموزشی و بازآموزی با سرفصل های جدید ویژه اعضا و پرسنل اشاره نمود.

در پایان این نشست و برای نخستین بار ، شرح وظایف مدیر هر واحد توسط رییس سازمان برای حاضرین قرائت و تشریح شد و مقرر گردید با توجه به پیشنهادات ایشان ، سند موصوف تدوین و بشکل رسمی به ایشان ابلاغ شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *