دویده: اجرایی شدن بخشنامه سازندگان ذیصلاح از اواسط مرداد ماه ۹۸

03:0012.1K

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان از اجرایی شدن بخشنامه سازندگان ذیصلاح از اواسط مرداد ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان، مهندس کمال دویده اظهار کرد: مجریان ذیصلاح با هدف ارتقا کیفیت و جلوگیری از تخلفات ساختمانی، یکی از مطالباتی است که به جد می‌تواند بسیاری از مسایل در بحث ساخت و ساز مسکن را در استان خوزستان حل کند.

وی ادامه داد:  بسیاری از مشکلاتی که اکنون در بحث ساخت و ساز مسکن مطرح می‌شود، در صورتی که مجریان ذی صلاح وجود داشته باشند، حل خواهند شد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان تصریح کرد:  سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان با دارا بودن اشخاص حقیقی  و شرکت های حقوقی این آمادگی را دارد که وارد مرحله اجرایی سازندگان ذیصلاح شود، این کار به رعایت مقررات ملی ساختمان در ساخت و سازها کمک بسیاری خواهد کرد.

وی با بیان اینکه استفاده از سازنده ذیصلاح روی بحث کیفیت ساخت و ساز بسیار تاثیرگذار است اذعان کرد: با اجرایی شدن بحث سازندگان مسکن، یک شخص فنی و متخصص در محل پروژه حاضر بوده و حضور او نسبت به یک شخص عادی و غیر فنی موثرتر خواهد بود.

دویده خاطر نشان کرد:  مجری ذیصلاح می تواند با وقت گذاری، طراحی بهینه سازه، استفاده از تکنولوژی های نوین و نظارت مستقیم در کاهش هزینه ها و بالا بردن راندمان و کیفیت، نقش بسزایی داشته باشد و با توجه به اینکه قسمت اعظم مسئولیت ساخت و ساز به عهده آنها خواهد بود، تمام تلاش خود را برای اجرای یک پروژه کیفی انجام می دهد.

وی اضافه کرد: به دنبال آن با اجرایی شدن صحیح بخشنامه سازندگان مسکن  شاهد افزایش عمر مفید ساختمان ها خواهیم بود و در سطح کلان اقتصاد ملی از آن منتفع خواهد شد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان بیان کرد: بحث سازندگان مسکن (مجریان ذی صلاح) یکی از مطالبات قدیمی ما مهندسان و از ظرفیت های قانونی است که سالیان طولانی اجرایی نشده است، هیات مدیره دوره هفتم از شروع فعالیت خود، اقدامات خوبی را در این خصوص انجام داده است.

وی به تشکیل جلسات کارگروه چهارنفره متشکل از نمایندگان استانداری خوزستان، اداره کل راه و شهرسازی خوزستان، شهرداری اهواز و نظام مهندسی ساختمان خوزستان اشاره کرد و گفت: این کارگروه جلساتی را در استانداری خوزستان و نظام مهندسی ساختمان خوزستان برگزار کرد و با اتفاق نظر در خصوص اجرایی شدن بخشنامه سازندگان مسکن، مصوبه ای را به تصویب رساندند.

دویده به راه اندازی واحد مجریان ذی صلاح در سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان واقع در ساختمان شماره دو (خیابان موحدین) اشاره کرد و افزود: اعضایی که تمایل دارند در بخش مجریان ذی صلاح فعالیت داشته باشند با مراجعه به واحد مجریان ذی صلاح (مهندس مدنیان) نسبت به اخذ پروانه سازنده ذی صلاح در قالب حقیقی و شرکت های حقوقی اقدام نمایند.

وی از اجرایی شدن بخشنامه سازندگان مسکن از اواسط مرداد ماه ۱۳۹۸ خبر داد و گفت: براساس مصوبه کارگروه هیات ۴ نفره بحث سازندگان مسکن از اواسط مرداد ماه سال جاری برای ساختمان های بالای ۸ طبقه به اجرا در می آید و تمام عوامل دست اندرکار با صنعت ساختمان از قبیل انجمن سازندگان مسکن، کانون انبوه سازان، انجمن پیمانکاران و مهندسان حقیقی با مراجعه به سازمان و واحد مجریان ذی صلاح پیگیر صدور پروانه مجریان ذی صلاح خود باشند.

 

 

 

لینک کوتاه
https://www.khzceo.ir/?p=24723

دیدگاه ها بسته شده اند.

دیدگاه ها بسته شده اند.