تدوین شناسنامه فنی و ملکی ساختمان بدنبال اجرایی شدن مجری ذی صلاح

01:382.0K

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان از تدوین شناسنامه فنی و ملکی ساختمان به دنبال اجرایی شدن مجریان ذی صلاح خبر داد.

مهندس کمال دویده با بیان اینکه اجرای طرح مجریان ذی‌صلاح بخش بزرگی از ایرادات وارده به پیکره ساخت و ساز را برطرف می کند، اظهار کرد: اگر طرح مجریان ذیصلاح اتفاق بیفتد جلوی برخی تخلفات و اشتباهات در ساخت و ساز گرفته میشود؛ به این معنا که هر شخصی نمیتواند ساخت و ساز انجام دهد، اکنون ممکن است ساختمان هایی بدون سواد مهندسی ساخته گردد.

وی ادامه داد: شناسنامه فنی و ملکی ساختمان همزمان با اجرایی شدن طرح مجری ذیصلاح اتفاق خواهد افتاد، مجریان ذیصلاح باید این شناسنامه را برای ساختمان ها ایجاد و تایید کنند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان خاطر نشان کرد: این شناسنامه به خریدار اطمینان خاطر می دهد و به نوعی تاریخچه و شناسنامه ساختمان می شود و همین موضوع موجب افزایش نظارت عمومی در کیفیت ساخت و ساز می‌شود.

وی تصریح کرد: براساس مصوبه کارگروه هیات ۴ نفره موضوع سازندگان مسکن از اواسط مرداد ماه سال جاری برای ساختمان های بالای ۸ طبقه به اجرا در می آید

دویده عنوان کرد: امید آن می رود که با پیگیریهای مستمر و همکاری هیات ۴ نفره شاهد اجرایی شدن هرچه سریعتر طرح مجریان ذیصلاح در گروه های مختلف ساختمانی باشیم .

 

لینک کوتاه
https://www.khzceo.ir/?p=24877

دیدگاه ها بسته شده اند.

دیدگاه ها بسته شده اند.