لزوم تدوین سند چشم انداز در کمیته نما

02:171.0K

نشست ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان با اعضای کمیته نما در محل سازمان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان، مهندس کمال دویده در این جلسه با اشاره به استقرار گروه بررسی نما در این سازمان اظهار کرد: بحث نما در سیما و منظر شهری بسیار مهم است و در واقع  هویت حقیقی و حقوقی شهروندان است، به دلیل عدم هماهنگی در کنترل نقشه های نما در مناطق مختلف شهرداری ها، تلاش کردیم که این کار در نظام مهندسی متمرکز شود.

وی به آشفتگی و عدم یکپارچگی در سیما و منظر شهری اشاره کرد و گفت: در کمیته نما مواردی مانند ضوابط نظارت در طراحی و ساخت نما، نقش‌نما در بهینه‌سازی مصرف انرژی، ضرورت‌های اجرایی نما به‌منظور رعایت ایمنی و… باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان با اشاره به اعضای کمیته نما، بهره‌گیری از توان علمی و ظرفیت‌های موجود را ضروری دانست و عنوان کرد: در جلسات مختلفی که با شهرداری برگزار شد، بر این نکته تاکید کردیم که اگر بحث نما در نظام مهندسی ساختمان متمرکز شود شرایط بهتر می شود و ما باید این تفاوت را بصورت چشمگیر در شهر به نمایش بگذاریم.

وی افزود: برای ساماندهی این مهم ابتدا باید به آسیب شناسی بپردازیم، دلایل علمی و تخصصی را مطرح و گزارش مدونی را آماده نماییم، نظم کار را بالا ببریم و نظام مند عمل کنیم.

دویده خاطر نشان کرد: باید میان اعضای کمیته نما وحدت رویه وجود داشته باشد، اگر در برقراری نظم و وحدت رویه به خوبی عمل کنید، اقتدار و صلابت خود را در بحث نمای شهری به خوبی نشان دهید هیچ انتقادی به شما نمی شود.

وی با بیان اینکه بحث خلاقیت و نوآوری را در اولویت کار خود قرار دهید تصریح کرد: در جلسات آینده تدوین یک سند چشم انداز را در دستور کار قرار دهید و مشخص نمایید که این کمیته چه برنامه و راهبردی دارد، هیات مدیره دوره هفتم هم در این راه حامی شما است و زیرساخت لازم را فراهم می نماید.

در ادامه این جلسه اعضای کمیته نما به بیان مشکلات و پیشنهادات خود پرداختند و مواردی مانند اعمال تغییرات در دفترچه ضوابط نما، فراهم سازی زیرساخت ها، نحوه برگزاری جلسات، تدوین ضوابط مطابق با اقلیم و ویژگی های شهر اهواز و… را مطرح کردند.

لینک کوتاه
https://www.khzceo.ir/?p=25456

دیدگاه ها بسته شده اند.

دیدگاه ها بسته شده اند.