مهندس کمال دویده : وجود مصالح بی‌کیفیت یکی از مشکلات در ساخت و ساز است

01:382.5K

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان گفت: مصالحی که در حال حاضر در طرح‌های ساختمانی مصرف می‌شود اغلب فاقد کیفیت مناسب هستند و این یکی از مشکلات اساسی در ساخت و سازهای خوزستان محسوب می‌شود.

کمال دویده  اظهار کرد: عوامل تاثیرگذار در ساخت یک ساختمان مطابق با استانداردهای روز ، استفاده از سازنده ذی صلاح ، مصالح ساختمانی استاندارد و کارگران دارای کارت مهارت است .
وی با بیان اینکه وجود مصالح بی‌کیفیت یکی از مشکلات در ساخت و ساز است عنوان کرد: مصالحی که امروز وارد پروژه های ساختمانی می‌شوند ، متاسفانه اغلب فاقد کیفیت مناسب هستند و لازم است که ورود این مصالح به چرخه ساخت و ساز ، توسط دستگاه‌های مرتبط کنترل شود .
وی همچنین با اشاره به اینکه استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد باعث افزایش عمر مفید ساختمان می‌شود تصریح کرد: استفاده از دانش فنی سازنده ذی صلاح ، کارگران فنی و دارای کارت مهارت در ساختمان سازی از دیگر مولفه‌های ساخت یک ساختمان استاندارد و با کیفیت است.
وی در این خصوص اضافه کرد: از آنجا که ساختمان از نیازهای اصلی زندگی انسان‌ها است، استفاده از عوامل فاقد دانش فنی کافی می‌تواند موجب خسارات جبران‌ناپذیری به این سرمایه ملی شود.
او یادآورشد: تولیدکنندگان باید رعایت استانداردها را با جدیت مورد توجه قرار دهند تا به هنگام وقوع حوادث غیر مترقبه میزان تلفات مالی و جانی کاهش یابد.
رییس سازمان نظام مهندسی خوزستان خاطر نشان کرد: وظیفه این سازمان کنترل مقررات ملی ساختمان و اعلام هشدار به مالکین و مراجع مربوطه است و ما نمی‌توانیم کاری را تعطیل و یا متوقف کنیم ، علاوه بر ناظر سازمان نظام مهندسی ، مالک، مجری و مرجع صدور پروانه (شهرداری) نیز در زمان بروز مشکلات در هر پروژه ساختمانی دارای مسئولیت هستند.

لینک کوتاه
https://www.khzceo.ir/?p=28019

دیدگاه ها بسته شده اند.

دیدگاه ها بسته شده اند.