سازمان نظام مهندسی

پیام تبریک رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان به مناسبت روز مهندس

01:581.3K

دکتر کورش خواجوی، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان، در پیامی فرا رسیدن پنجم اسفند ماه -سالروز بزرگداشت خواجه نصیرالدین طوسی و روز مهندس- تبریک گفت.

در این پیام آمده است:

پنجم اسفندماه روز بزرگداشت خواجه نصیر الدین طوسی، دانشمند متفکر اسلامی و الگو در مهندسی کهن ایران اسلامی به نام روز مهندس نام گذاری و ثبت گردیده است که یادآور خودباوری‌ مهندسان این مرز و بوم می باشد.

مهندسان ایرانی تجلی اراده خواستن ها و توانستن هاهستند،  یک مهندس محدودیت‌های منابع در دسترس، فنی، هزینه ای و… را تشخیص می دهد و با درک این محدودیت ها یک شیء، سامانه، ساختمان و… را می سازد، تاریخ پرافتخار ایران اسلامی، مشهون از ظرافت خلاقانه هنرمندان، متخصصان و مهندسانی بوده که آوازه هنرشان بعد از قرن‌ها هنوز هم به گوش می‌رسد و می‌توان آثار خلق شده از سوی آنان را به چشم دید و در برابرشان تعظیم و بر آن افتخار کرد. بناهای مهندسی ایرانی همچون بنای عظیم تخت جمشید، ایوان مداین، میدان نقش جهان، چغازنبیل و… را می‌توان نمونه‌ای بارز از خلاقیت و ابتکار متخصصان و مهندسان این مرز و بوم دانست که اقتدار، فرهنگ و تمدن را برای این کشور به ارمغان آورده است.

مهندس ایرانی که نشان داده سختی های گذشته از او مدیری توانمند ساخته و ایرانی آباد همواره در تابلوی ذهنش نقش می بندد. مهندسی که معماری و عمران و شهرسازی اش در کنار برق و مکانیک و نقشه برداری و ترافیک آن، آسایش، امنیت، زیبایی، استحکام و اطمینان خاطر به شهروندان هدیه می دهد و در این میان سازمان نظام مهندسی ساختمان، هماهنگی و مدیریت این فرایند را بر عهده دارد.

اینجانب با تقدیر از زحمات تلاشگران عرصه مهندسی؛ به نمایندگی از هیات مدیره سازمان این روز را به همه مهندسان به ویژه خانواده بزرگ سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان تبریک می‌گویم و توفیقات روزافزون این قشر پرتوان را در کمک به توسعه و پیشرفت استان از درگاه خداوند متعال خواستارم.

لینک کوتاه
https://www.khzceo.ir/?p=31957

دیدگاه ها بسته شده اند.

دیدگاه ها بسته شده اند.