سازمان نظام مهندسی

جلسه ساماندهی اجراکاران ساختمان برگزار شد

01:481.0K

 

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان، جلسه ساماندهی اجراکاران ساختمان با حضور مهندس فیروز غلامی(نایب رئیس اول)، مهندس مرادعلی واهبی، مهندس اسدالله رنجبر و مهندس علیرضا مومنی (اعضای هیات مدیره) ، مهندس کریم منجزی (رییس اتحادیه تیرچه بلوک اهواز)، مهندس مندل زاده (نماینده اداره کل استاندارد خوزستان) برگزار شد.

در این جلسه به مواردی در خصوص لزوم ساماندهی اجراکاران ساختمان، انعقاد تفاهم نامه با فنی و حرفه ای در خصوص آموزش اجراکاران، استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد و…. اشاره شد.

مهندس فیروز غلامی در این جلسه اظهار کرد: سازمان نظام مهندسی ساختمان که نظارت نهایی را در ساخت و ساز‌ها دارد برای امر استفاده از مصالح ساختمانی استاندار به خصوص تیرچه بلوک با دستگاه های مرتبط از جمله اداره کل استاندارد و اتحادیه تیرچه بلوک همگام است.

وی بر برگزاری دوره‌های آموزشی جهت اجراکاران ساختمان تاکید کرد و گفت: اجراکاران ساختمان با آموزش اصولی خود را ملزم به استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد و رعایت مقررات ملی ساختمان می دانند.

نایب رئیس سازمان خاطر نشان کرد: سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان با حمایت از تولیدکنندگان مصالح استاندارد باعث می شود که  سایر  تولیدکنندگان به تولید مصالح و تیرچه‌های صنعتی استاندارد، دلگرم شوند.

در ادامه رئیس اتحادیه تیرچه بلوک اهواز گفت: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان، ملزم است در استفاده از تیرچه استاندارد در انجام ساخت و ساز بخش خصوصی توسط ناظرین و مجریان پروژه نظارت کامل داشته باشد.

وی ادامه داد: ما واحدهای تولیدی خود را استاندارد کرده‌ایم اما متاسفانه مالکان و خریداران به دلیل صرفه‌جویی مالی خود، تمایل زیادی در استفاده از محصول استاندارد تیرچه و بلوک ندارند.

منجزی افزود: توانایی برخورد مستقیم با تخلفات صورت گرفته از سوی مالکان، اجراکاران و قالب‌بندان را نداریم و باید با همکاری سازمان نظام مهندسی این مهم صورت گیرد.

 

 

لینک کوتاه
https://www.khzceo.ir/?p=32453

دیدگاه ها بسته شده اند.

دیدگاه ها بسته شده اند.