تفاهم نامه نظارت بر طراحی و مونتاژ آسانسور در ساختمانها منعقد شد

03:001.1K

 

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان، تفاهم نامه نظارت بر طراحی و مونتاژ آسانسور در ساختمان ها میان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خوزستان، اداره کل راه و شهرسازی استان خوزستان، اداره کل استاندارد استان خوزستان و سازمان نظام مهندسی  ساختمان استان خوزستان منعقد شد.

موضوع این تفاهم نامه ارتقا ایمنی و سطح کیفی طراحی و اجرای آسانسورها و پله برقی ها با رعایت استاندارد و مقررات ملی در ساختمان های عمومی و خصوصی مشمول قانون نظام مهندسی وکنترل ساختمان در سطح استان است.

هدف از انعقاد تفاهم نامه نظارت بر طراحی و مونتاژ آسانسور در ساختمان ها عبارت از اجرای ماده ۴ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان که “اشتغال اشخاص حقیقی و حقوقی در بخش های ساختمان و شهرسازی را مستلزم داشتن صلاحیت حرفه ای میداند”، رعایت مقررات ملی استاندارد ۶۳۰۳ سازمان ملی استاندارد ایران و اجرای آئین نامه ها و دستور العمل های وزارت صنعت، معدن و تجارت در بخش واحدهای صنعتی دارای پروانه طراحی و مونتاژ آسانسور و پله برقی است.

از دیگر اهداف آن می توان به افزایش ایمنی، ارتقاء کیفیت و رعایت اصول بهینه سازی در طراحی، تولید، نصب، بهره برداری و نگهداری با بکارگیری شرکتهای دارای پروانه طراحی و مونتاژ بعنوان مجریان دارای صلاحیت در این صنعت در بخش ساختمان و نیز مهندسان دارای صلاحیت در امر طراحی، نظارت ، بهره برداری و نگهداری و آموزش تخصصی مجریان، مهندسان طراح و ناظر و بازرسان استاندارد اشاره کرد.

این تفاهم نامه دارای کارگروهی متشکل از نمایندگان طرف های تفاهم نامه به عنوان کارشناسان خبره در زمینه آسانسور و پله برقی که وظیفه راهبری این تفاهم نامه را از لحاظ فنی و اجرائی دارا می باشند، است.

تصویر این تفاهم نامه در ادامه می آید:

 

 

لینک کوتاه
https://www.khzceo.ir/?p=32491

دیدگاه ها بسته شده اند.

دیدگاه ها بسته شده اند.