سازمان نظام مهندسی

لزوم ارائه یک برنامه عملیاتی جهت مناسب سازی پیاده روها

03:471.4K

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان، اعضای هیات رئیسه سازمان با حضور در معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اهواز، انتصاب مهندس هدایت الله زارع زاده تبریک گفتند.

سازمان نظام مهندسی
سازمان نظام مهندسی

در  این دیدار دکتر کورش خواجوی ضمن عرض تبریک، مباحثی حول محورهای کاربردی، تخصصی و صنفی حوزه ساخت و ساز مطرح و در خصوص همکاری فی‌مابین گفت: تشکیل چنین جلساتی موجب افزایش انتظارات طرفین  به منظور دستیابی به اهداف و  راهکارهای ارتقا کیفیت ساخت و ساز می شود و باید ظرفیت ایجاد شده از سوی هردو مجموعه غنیمت شمرده شود.

وی ادامه داد: در یک مقایسه ساختمان های ۲۵ سال پیش با اکنون، اثربخشی حضور سازمان نظام مهندسی و اعضای آن را در بهبود ساختمان ها شاهد هستیم، در بخش سازه ای به پیشرفت خوبی رسیده ایم و باید تمرکز خود را در بخش های دیگر مانند گودبرداری، نما و… بگذاریم.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان یکی از مشکلات عمده شهر اهواز را پیاده روهای آن بیان کرد و گفت: در کلانشهر اهواز به هر خیابان و کوچه ای که وارد می شویم ناهمواری و ناهمسانی پیاده‌رو دیده می‌شد که مناسب سازی آن ها یک ضرورت انکارناپذیر است و باید یک برنامه عملیاتی برای آن داشته باشیم که علاوه بر رفاه حال شهروندان در زیباسازی شهر بسیار تاثیرگذار است.

سازمان نظام مهندسی
سازمان نظام مهندسی

در ادامه این جلسه مهندس هدایت الله زارع زاده ، معاون شهرسازی و معماری شهرداری اهواز، اظهار کرد: بعد از دو دهه رونق انبوه سازی در اهواز، قطعا آسیب شناسی هایی از نیازها، کمبودها و رویه های نیازمند اصلاح، داریم که باید این آسیب ها را رفع کنیم و در جامعه هدف که شهروندان هستند حداکثر رضایت را ایجاد نماییم.

وی بر کمک به اقشار آسیب پذیر از طریق مکانیزم های تشویقی و تخفیفات خاص تاکید کرد و گفت: فصل جدیدی را به دور از شعار و به صورت کاملا اجرایی در ارائه خدمت آغاز کرده ایم و در سایه انسجام و شفافیت عمل خواهیم کرد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری اهواز  به بارگزاری یک سامانه جدید جایگزین سامانه سیماک اشاره کرد و گفت: این نرم افزار یکپارچگی در حوزه شهرسازی، نظام مهندسی ساختمان، راه و شهرسازی و حوزه املاک ایجاد می کند و قابلیت بحث انتخاب طراح و دسترسی به ظرفیت مهندسان طراح را نیز دارد.

وی به نکاتی در خصوص کمیته نما، کاهش زمان صدور پروانه، ساماندهی تخریب و گودبرداری ها، مجریان ذیصلاح، ضوابط بلند مرتبه سازی و… مطرح کرد.

سپس مهندس فیروز غلامی، نایب رئیس سازمان، یکی از مشکلات اساسی را عدم اجرایی شدن توقیف ساخت و سازهای متخلف بیان کرد و گفت: از طرف نظام مهندسی ساختمان مکاتباتی در خصوص توقیف عملیات ساخت و سازهای متخلف صادر می شود اما همچنان کار خود را ادامه می دهند باید یک ساز و کار اساسی در این خصوص اندیشیده شود زیرا ما حافظ جان و مال مردم هستیم.

سازمان نظام مهندسی
سازمان نظام مهندسی
سازمان نظام مهندسی
سازمان نظام مهندسی

 

لینک کوتاه
https://www.khzceo.ir/?p=32660

دیدگاه ها بسته شده اند.

دیدگاه ها بسته شده اند.