سازمان نظام مهندسی

برگزاری جلسه هیات رئیسه سازمان با سرپرست سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری اهواز

01:091.1K

جلسه هیات رئیسه سازمان با سرپرست سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری اهواز در محل سالن جلسات این سازمان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان، در این جلسه مهندس کورش خواجوی (رئیس سازمان)، مهندس محمدعلی نوراله (نایب رئیس سازمان)، مهندس صادق کهوازی (سرپرست سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری اهواز) برگزار شد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان در این جلسه گفت: تعامل سازنده و هم‌افزایی بیشتر بین سازمان نظام مهندسی ساختمان و شهرداری سبب تقویت ارائه خدمات به شهروندان می شود.
وی با بیان اینکه سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان جهت همکاری همه جانبه بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده آمادگی دارد تصریح کرد: بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری کلانشهر اهواز می تواند کمک شایانی به رونق ساخت و ساز و عرضه و تولید مسکن نماید که امید است ما هم در این امر سهیم باشیم.
خواجوی با اشاره به اینکه پیگیر تفاهم نامه شورای مرکزی با معاونت بازآفرینی شهری خواهیم بود خاطر نشان کرد: در بحث تخفیفات و دفاتر تسهیل گری بافت های فرسوده بررسی هایی انجام خواهیم داد و دفاتر سازمان را به سمت توجه ویژه به بافت فرسوده سوق خواهیم داد، که همچنین همکاری لازم را با دفاتر تسهیلگری داشته باشند و بتوان از توانایی فنی و مهندسی آنها استفاده کرد.
در ادامه سرپرست سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری اهواز با بیان اینکه بافت های فرسوده به دلیل شرایط حاکم عمدتا دارای مشکلات عدیده ای هستند عنوان کرد: مشکلات موجود در زمینه جذب منابع مالی پروژه های نوسازی بافت های فرسوده شهری و همچنین عدم شناسایی منابع مالی و نبود سرمایه گذار باعث شده تا پروژه های نوسازی با کمبود منابع مالی مواجه شده و از قابلیت الزام برای اجرا برخوردار نباشند.
صادق کهوازی اظهار کرد: راهکارهای خوبی از جمله بسته های تشویقی در قالب وام های کم بهره ، تخفیفات عوارض و نوسازی و همچنین تولید مسکن در محدوده بافت های فرسوده با مشارکت سرمایه گذار از اهداف مهم سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری اهواز است که بدون همکاری دستگاه های ذیربط امکان پذیر نیست.
وی با اشاره به مهم بودن دفاتر تسهیل گری در بافت های فرسوده و حاشیه نشینی کلانشهر اهواز گفت : مهمترین وظیفه این دفاتر توانمند سازی افراد در خصوص مباحث اقتصادی و اجتماعی و همچنین تسهیل گری در مباحث اقتصاد و ساخت و ساز است.

لینک کوتاه
https://www.khzceo.ir/?p=33877

دیدگاه ها بسته شده اند.

دیدگاه ها بسته شده اند.