سازمان نظام مهندسی

آیین رونمایی از سامانه پذیرش مالکان و صاحبکاران برگزار شد

06:001.2K

آیین رونمایی از سامانه پذیرش مالکان و صاحبکاران به عنوان اولین سامانه جامع پذیرش کشور، برگزار شد.

این سامانه به منظور تنظیم روابط بین صاحبان حرفه های مهندسی ساختمان و کارفرمایان ، اصلاح فرایند ارائه خدمات مهندسی ، تطبیق رویه های جاری سازمان با مباحث مقررات ملی ساختمان ، شفاف سازی و احترام به حقوق مالکین برای انتخاب طراحان ، شرکت های خدمات آزمایشگاهی ، سازندگان مسکن و ساختمان ( مجریان دارای صلاحیت ) راه اندازی شده است.

در این سامانه مالکین و صاحب کاران پس از ثبت نام و احراز هویت نسبت به ثبت درخواست خود برای ارائه خدمات مهندسی اقدام می نمایند. لازم به ذکر است از این پس خدمات مهندسی در سطح استان در قالب این سامانه ارائه می گردد.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان در این آیین معاون عمرانی استاندار خوزستان ، مدیرکل راه و شهرسازی استان خوزستان، معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی، رئیس اداره توسعه مهندسی و مقررات ملی ساختمان ، اعضای هیات مدیره ، بازرس ، عضو شورای انتظامی و مدیران سازمان حضور داشتند.

سازمان نظام مهندسی
سازمان نظام مهندسی

ساخت و ساز در هر استانی نمادی از حضور جامعه مهندسی است

مهندس محمد خانچی، معاون عمرانی استاندار خوزستان، با اشاره به سامانه پذیرش مالکین و صاحبکاران، آن را یک کار زیبا در سطح استان بیان کرد و گفت: با یک برنامه ریزی این جلسات به صورت مستمر ادامه داشته باشد تا بتوانیم در حوزه عمرانی تولید برنامه و محتوا داشته باشیم، تشکیل چنین حلقه هایی از صاحب نظران می تواند برای انتقال تجارب مشترک بسیار موثر باشد.

وی ادامه داد: ساخت و ساز در هر استانی نمادی از حضور جامعه مهندسی است، مدل معماری و شهرسازی نشان دهنده سطح توان مهندسان و مدیران آن استان است.

خانچی حادثه متروپل را تلنگری به جامعه مهندسی بیان کرد و گفت: اگر در موضوعات نظارتی و ساخت و ساز شفاف تر عمل نماییم حوادثی مانند متروپل کمتر پیش می آید.

وی با بیان اینکه امثال متروپل در اهواز کم نیست عنوان کرد: همگی در جریان ساختمان هایی که از نظر فنی مشکل دارند هستیم و باید قبل از وقوع حادثه آن ها را پیگیری نماییم.در این راستا کارگروه ساختمان های بلند مرتبه برای پرداختن به این مهم تشکیل شده است.

سازمان نظام مهندسی
سازمان نظام مهندسی

نهضت ملی مسکن ظرفیتی برای اشتغال مهندسان است

مهندس داریوش حسینی، مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان، در این جلسه اظهار کرد: سامانه پذیرش و انتخاب طراح ، آزمایشگاه ها و مجری ، توسط مالک یک تحول بسیار خوب است و به عنوان اولین سامانه جامع پذیرش در سطح کشور نشان می دهد که ما می توانیم حرفی برای گفتن داشته باشیم.

وی با بیان اینکه انتظار داریم ایرادات و مشکلات این سامانه در اسرع وقت برطرف شود تصریح کرد: با توجه به آمار اعضای دارای پروانه اشتغال و میزان خدمات مهندسی ارائه شده در سطح استان خوزستان نشان می دهد که سازمان نظام مهندسی ساختمان بسیار خوب عمل کرده و ساخت ساز نسبت به استان های دیگر رشد داشته است.

حسینی به ظرفیت ماده ۳۵ قانون نظام مهندسی اشاره کرد و گفت: در جهت عمل به این قانون در انتخاب عوامل از افراد صاحب نظر استفاده شود.

وی بر لزوم ایجاد اشتغال برای مهندسان تاکید کرد و گفت: در بخش نهضت ملی مسکن به سمت واگذاری زمین به صورت انفرادی می رویم که این مهم برای اشتغال مهندسان ظرفیت و پتانسیل خیلی خوبی است.

سازمان نظام مهندسی
سازمان نظام مهندسی

سامانه پذیرش در جهت ارتباط موثر با مالکین و صاحب کاران است

مهندس کورش خواجوی، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان ضمن خیرمقدم به مدعوین ، به ارائه گزارش عملکرد سازمان پرداخت و اظهار کرد:

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان با بیان اینکه در سازمان چالش ها و مشکلاتی وجود دارد که با رفع آن ها ارائه خدمات به نحو مطلوب تری صورت می گیرد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان با بیان اینکه یک سال از شروع کار هیات مدیره دوره هشتم گذشته است عنوان کرد: در طول این یک سال مواردی مانند راه اندازی سامانه پذیرش مالکین و صاحبکاران، تحول اداری و استقرار سامانه مدیریت فرآیند کنترل نظارت، مدیریت مکانیزه فرآیند بررسی نقشه و کنترل نقشه الکترونیک در سطح استان از دی ماه ۱۴۰۰، توسعه برنامه مجریان ذی صلاح برای تمامی ساختمان ها
( به استثناء گروه الف ) و راه اندازی و  ساماندهی  مدیریت فرآیند تمدید و انصراف از نظارت ساختمان ها صورت گرفته است.

خواجوی اظهار کرد: از ۲۰ آذرماه، پایش و کنترل فرآیند و استقرار سامانه مانیتورینگ فعالیت های مرتبط با ساخت و ساز در سطح شهر اهواز انجام می شود.

وی از ایجاد بانک اطلاعاتی متمرکز و با دسترسی مدیریت شده از داده های مرتبط با ساختمان ها خبر داد و گفت: در این بانک اطلاعات و داده های لازم جهت استفاده پژوهشگران حوزه ساخت و ساز در اختیار آن ها قرار می گیرد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان به مشکلات عدم ارتباط با شهرداری ها در استان و دفاتر نمایندگی اشاره کرد و گفت: این موضوع مشکلات و سواستفاده هایی را ایجاد کرد که در این راستا، اتصال بر خط شهرداری ها به سامانه استانی خدمات مهندسی جهت تبادل اطلاعات دستور نقشه الکترونیک و ارسال الکترونیک نقشه های تایید شده در سطح استان را در برنامه های خود داریم.

وی عنوان کرد: از سال ۹۱ نرم افزارها و سامانه های مختلفی برای خدمات مهندسی، تفکیک املاک، بازرسی گاز، خدمات آزمایشگاهی، آموزش و… طراحی و مورد استفاده قرار گرفته است اما یک نقطه ضعف عمده در این زمینه عدم ارتباط با مالک بود و خروجی این سامانه ها و نرم افزارها به صورت جزیره ای بود در نتیجه از دی ماه ۱۴۰۰ طراحی سامانه پذیرش هوشمند مالکان و صاحبکاران در دستور کار قرار گرفت.

خواجوی افزود: هدف از راه اندازی این سامانه ایجاد بستری جهت شناسایی و ایجاد ارتباط موثر با مالکین و صاحب کاران جهت تعامل قانونی و سازنده در فرآیند های ساخت ساز بود و با استفاده از این سامانه مالک امکان انتخاب طراح، مجری و آزمایشگاه را دارد.

وی خاطر نشان کرد: مالکین و صاحب کاران محترم با مراجعه به سایت سازمان به نشانی khzceo.ir از طریق گزینه سامانه پذیرش مالکین و صاحب کاران وارد صفحه سامانه شده و درخواست خدمات مورد نیاز خود را  ثبت می نمایند.

 

لینک کوتاه
https://www.khzceo.ir/?p=34255

دیدگاه ها بسته شده اند.

دیدگاه ها بسته شده اند.