به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان، نخستین نشست هماندیشی هیأتمدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان با مدیران اجرایی مرکز استان و دفاتر نمایندگی شهرستانها، روز ۳۱ خردادماه ۱۴۰۵ با هدف بررسی مسائل و چالشهای حوزه مهندسی ساختمان، هماندیشی پیرامون راهکارهای ارتقای خدمات مهندسی و تقویت تعاملات سازمانی برگزار شد.
در آغاز این نشست، مهندس دویده رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان ضمن خیرمقدم به حاضران، فرارسیدن ماه محرمالحرام را تسلیت گفت و با گرامیداشت یاد و خاطره امام شهید انقلاب، همچنین سرداران و هموطنان عزیزی که در جنگ رمضان به درجه رفیع شهادت نائل آمدند، بر ضرورت پاسداری از آرمانهای والای شهدا و تداوم مسیر عزت، استقلال و پیشرفت کشور تأکید کرد.
وی در ادامه با اشاره به برگزاری انتخابات مدیران اجرایی دفاتر نمایندگی استان، ضمن تبریک به منتخبان، اظهار داشت: مشارکت گسترده و کمنظیر اعضای سازمان در این فرآیند، نشاندهنده پویایی، مسئولیتپذیری و اعتماد جامعه مهندسی به ساختار سازمانی است. این انتخابات با تلاش هیأتمدیره، هیأتهای اجرایی و نظارت، مدیران و کارکنان سازمان و سایر عوامل دخیل، در فضایی قانونمند و آرام برگزار شد و مشارکت بیش از ۸۰ درصدی اعضا، سرمایهای ارزشمند برای سازمان محسوب میشود.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان با قدردانی از تمامی عوامل اجرایی برگزاری انتخابات، نقش دفاتر نمایندگی را در تحقق اهداف سازمان بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: اداره مطلوب سازمان در گستره پهناور استان خوزستان، بدون بهرهگیری از ظرفیتهای فکری و اجرایی دفاتر نمایندگی امکانپذیر نیست.
هیأتمدیره بر این باور است که تصمیمگیریهای اثربخش و توسعهمحور در سایه تعامل مستمر، همفکری و استفاده از خرد جمعی محقق خواهد شد.
وی با اشاره به شرایط کنونی صنعت ساختمان کشور تصریح کرد: امروز از یک سو با رکود حاکم بر بخش ساختمان و کاهش حجم فعالیتهای عمرانی مواجه هستیم و از سوی دیگر، رسالت قانونی و حرفهای سازمان ایجاب میکند که با حساسیت بیشتری در مسیر ارتقای کیفیت ساختوساز، افزایش ایمنی ساختمانها و صیانت از حقوق بهرهبرداران گام برداریم. عبور موفق از این شرایط مستلزم برنامهریزی دقیق، انسجام سازمانی و همافزایی تمامی ارکان حرفه مهندسی است.
مهندس دویده همچنین موضوعاتی نظیر فرار ظرفیت، ارتقای کیفیت خدمات مهندسی، استحکام بنا، پایش ساختمانهای ناایمن، رعایت مقررات ملی ساختمان و ساماندهی فرآیندهای حرفهای را از جمله مهمترین چالشهای پیشروی سازمانهای نظام مهندسی ساختمان در سطح کشور برشمرد و بر ضرورت تعامل مؤثر با دستگاههای اجرایی، نهادهای حاکمیتی و مراجع تصمیمگیر بهمنظور رفع موانع موجود و بهبود شرایط حرفهای تأکید کرد.
در ادامه این نشست، مدیران دفاتر نمایندگی شهرستانهای استان به بیان مسائل، چالشها، ظرفیتها و مطالبات حوزههای تحت مدیریت خود پرداختند و خواستار حمایت و پیگیری هیأتمدیره در زمینه تسهیل فرآیندهای اجرایی، توسعه تعاملات بینبخشی، اخذ مجوزهای قانونی و انجام هماهنگیهای لازم با دستگاههای مرتبط با صنعت ساختمان شدند.
اعضای هیأتمدیره سازمان نیز ضمن استماع دیدگاهها و پیشنهادهای مطرحشده، پاسخهای لازم را ارائه کرده و بر عزم جدی هیأتمدیره در پیگیری مطالبات دفاتر نمایندگی، رفع موانع موجود و ایجاد رویههای منسجم در سطح استان تأکید کردند.
در بخش دیگری از این نشست، مهندس محمودی رئیس شورای انتظامی استان، ضمن تبریک به مدیران منتخب دفاتر نمایندگی، نکاتی را در خصوص الزامات حرفهای، مسئولیتهای قانونی و ضرورت پیشگیری از بروز تخلفات احتمالی مطرح کرد و خواستار اهتمام ویژه مدیران به رعایت ضوابط و مقررات در انجام وظایف و مأموریتهای سازمانی شد.
در پایان این نشست، آیین تودیع و معارفه مدیران دفاتر نمایندگی برگزار و با اهدای لوح سپاس از خدمات و تلاشهای مدیران پیشین تقدیر به عمل آمد. همچنین مدیران اجرایی سازمان در مرکز استان با اهدای لوح تقدیر به مهندس دویده، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان، از حمایتها، پیگیریها، رویکرد تعاملی و تلاشهای مؤثر وی در مسیر تقویت جایگاه سازمان، توسعه فعالیتهای حرفهای و ارتقای سطح خدمات مهندسی در استان قدردانی کردند.
این نشست در فضایی صمیمی، تخصصی و مبتنی بر تعامل سازنده برگزار شد و حاضران بر تداوم برگزاری نشستهای مشترک بهمنظور افزایش همافزایی، انسجام سازمانی، انتقال تجربیات و ارتقای کیفیت خدمات مهندسی در سراسر استان تأکید کردند.








