سازمان نظام مهندسی

دیدار اعضای شورای شهر اهواز با هیات مدیره سازمان

04:041.0K

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان، اعضای هیات مدیره دوره هشتم سازمان با اعضای شورای شهر اهواز در محل سالن جلسات شورا دیدار کردند.

دکتر کورش خواجوی ضمن تشکر از تشکیل این جلسه اظهار کرد: همکاری و هماهنگی جامعه ی مهندسان ، شورا و شهرداری فرآیند ساخت و ساز را بهبود می بخشد و امیدوارم با همکاری شورای اسلامی کلانشهر اهواز بتوانیم در جهت عمران و آبادانی، گام های خوبی برداریم .

وی افزود: با توجه به اینکه در جلسات شورای شهر دغدغه های مردم مطرح می شود، در تعاملات سازمان نظام مهندسی ساختمان و شورای شهر، منافع مردم در صنعت ساختمان را سر لوحه کار خود قرار می دهیم که در این راستا نیاز به حمایت این پارلمان محلی داریم.

سازمان نظام مهندسی
سازمان نظام مهندسی

وی خاطر نشان کرد: سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان در بخش های طراحی و نظارت عملکرد بسیار قابل قبولی دارد اما در بخش اجرا شاهد ورود افراد فاقد صلاحیت در اجرای ساختمان ها هستیم که با همکاری ارگان های مرتبط با ساخت و ساز می توانیم در این مورد هم موفقیت کسب نماییم.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان به تعرفه خدمات مهندسی اشاره کرد و  ادامه داد: حق الزحمه مهندسان با هزینه ها و قیمت تمام شده یک ساختمان تناسب ندارد و تعرفه خدمات مهندسان بسیار پایین است که در تلاش هستیم نسبت به بازنگری در تعرفه‌ها اقدام نماییم.

وی در ادامه بر لزوم استفاده از تجارب و ظرفیت های مهندسان شهرساز در امور مرتبط با شهرسازی شهرداری تاکید کرد و گفت: مهندسان شهرساز در حوزه های مختلفی می توانند به شهرداری کمک نمایند و اعضای شهرساز سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان، به عنوان بازوان اجرایی و فکری شهرداری، آماده هرنوع همکاری می باشند.

سازمان نظام مهندسی
سازمان نظام مهندسی

سپس مهندس فیروز غلامی، نایب رئیس اول سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان اظهار کرد: سازمان نظام مهندسی ساختمان، شهرداری و مسکن و شهرسازی سه ضلع اصلی ساخت و ساز هستند که ارتباط تنگاتنگ آن ها باعث بالا رفتن کیفیت ساخت و ساز و رعایت هرچه بیشتر مقررات ملی ساختمان می شود.

وی ادامه داد: در حوزه مسائل شهری و عمرانی نیاز به برگزاری نشست های هم‌اندیشی میان شورای شهر، شهرداری و نظام مهندسی ساختمان و تشکیل یک اتاق فکر است.

در ادامه مهندس عبدالرحیم رشیدی پور، عضو شهرساز سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان، با بیان اینکه نقش مهندسان شهرساز در بخش های مختلف ساخت و ساز شهری مثمر ثمرتر است اظهار کرد:  جای خالی مهندسان شهرساز در مقوله‌های شهری که باید بر آن‌ها نظارت داشته باشند و یا از تخصصشان استفاده شود کاملا محسوس است.

وی ادامه داد: بی توجهی به تخصص شهرسازی باعث آشفتگی در سیما  و منظر شهری و نهایتا سلب اسایش شهروندان می شود به همین دلیل باید نقش مهندسان شهرساز در شهرها پر رنگتر شود و به ضرورت نظارت شهرسازی بر ساخت و سازهای شهری توجه بیشتری شود.

در این جلسه مهندس علیرضا مومنی، عضو معمار هیات مدیره، نیز به اهمیت سیما و منظر شهری اشاره کرد و گفت : هم اکنون شهر اهواز دچار آشفتگی سیما و منظر است و شهر چشم انداز خوبی برای شهروندان ندارد . استفاده از مصالح ناموزون ، احجام نامانوس و عدم توجه به معماری بومی و مصالح بوم آورد چهره شهر را به هم ریخته است.

وی تاکید کرد که شورا و شهرداری می توانند با استفاده از ظرفیت معماران عضو سازمان و تقویت کمیته سیما و منظر برای این مشکلات چاره اندیشی کند.

در ادامه مهندس محمدعلی عبدالله پور، عضو هیات مدیره سازمان، با تاکید بر اینکه هدف ما رضایت شهروندان و توسعه همه جانبه جامعه و محیط زندگی انسانی اظهار کرد: همکاری و تعامل سازمان نظام مهندسی ساختمان، شورای شهر و شهرداری ها ساختن شهری ایمن، پایدار، زیبا و شایسته شهروندان را رقم خواهد زد.

وی ادامه داد: سازمان نظام مهندسی آماده ارایه هرگونه همکاری با مجموعه شهرداری در خصوص تاسیسات شهری، ایمن سازی پارک ها، نمای ساختمان ها، المان های شهری، ساماندهی نورپردازی ساختمان ها و… است و با همکاری و تعامل صحیح می توان به شعار خدمت به شهروندان، جامه عمل پوشاند.

اعضای شورای شهر نیز مسائلی را در خصوص نظارت، ارائه گزارشات به شهرداری، رعایت کدهای ارتفاعی، تبدیل دوبلکس ها و پنت هاوس ها به واحد، پیش آمدگی، کمیسیون ماده ۱۰۰ و… مطرح کردند.

سازمان نظام مهندسی
سازمان نظام مهندسی

 

لینک کوتاه
https://www.khzceo.ir/?p=31321

دیدگاه ها بسته شده اند.

دیدگاه ها بسته شده اند.